Потребителите - най-недоволни от транспортните услуги
/ брой: 137
Българските потребители се оплакват основно от проблеми в транспортния сектор, каза директорът на Европейски потребителски център Албена Палпурина на представяне на отчет за работата на центъра. За първите пет месеца на годината са получени 210 жалби и запитвания, а за цялата 2009 г. те са били 466. Сред другите проблеми са нелоялни търговски практики при мобилните оператори и в туристическия сектор, като основно жалбите са към авиокомопании, обясни Палпурина.
От центъра съветват потребителите да се запознаят добре с правата си, преди да пътуват у нас или в чужбина - важно е притежанието на здравноосигурителна книжка или европейска здравна карта, както и внимание с условията по роуминга. Не трябва да се забравя, че всяка стока има гаранция от 2 години в целия ЕС, независимо от гаранцията, която ни дават в магазина. От Комисията за защита на потребителите (КЗП) съобщиха, че вече са получили първите сигнали в приемните си по морето. Туристите са алармирали за семеен хотел по Южното Черноморие, който не обявява цените на нощувките, и заведение на север от Бургас, което не предоставя менюто си при заплащане на сметката. Оплаквали са се и от магазин, който не издава касова бележка.
Допълнителните седем пункта на КЗП са разкрити специално за летния сезон във Варна, Бургас, Созопол и Приморско, Албена, Златни пясъци и Слънчев бряг. В тях през целия летен сезон туристите може да подават сигнали и да получават консултации, ако се съмняват, че правата им са нарушени.