Мотото: Грабим България!
Нормите на изсмукване на парите ни с помощта на кадндидата Плевнелиев стигат 1000%
/ брой: 243
Още не са приключили президентските избори, а властващите се самообявиха за победители. И хвърлиха в ефир поредната лъжа за преливаща към ГЕРБ народна любов. При избирателна активност под 45% герберите може да се радват едва на 18% реална електорална подкрепа. Постигната при това с "много екзотични нарушения", "безпрецедентен хаос", "контролиран вот", "потъпкване на гражданските права...", за които медиите изнасят безброй факти.
Всъщност зад театрално демонстрираната бравурност на премиера прозира страх. А властта я тресе треска. Защото народът се пробуди. И все по-безпощадно ясно започва да разбира, че двегодишното герберско властване се синтезира в едно изречение: ГРАБИМ БЪЛГАРИЯ!
Грабят парите ни от индексациите на пенсии и заплати, от здравеопазване и образование, ограбиха пенсионните фондове, грабят чрез престъпните монополисти, чрез налагането на нови, противоконституционни данъци и такси, като половин милиардния грабеж за новите документи за самоличност. Къде отидоха 200 милиона лева от продажбата на винетки през миналата година? Ами грабежът чрез строителството на магистрали? Няколко щриха само дават нагледна представа за мащабите на този грабеж.
- Близката на властта фирма "Трейс" положи отпадъчен пепеляк от изоставената мина "Миньор" край Димитровград на магистрала "Тракия" в участъка между Стара и Нова Загора. Вместо фракциите агрегат (камък, чакъл), съгласно международно приетите строителни норми. Стойността на пепеляка е не повече от 0.60 лв./кв.м, а на агрегата - от 6 до 18 лв./кв.м. Нормата на грабеж надхвърля 1000%.
- За ремонт на настилката и перилата на софийския бул. "Брюксел" данъкоплатецът плати 2 млн. лв./км. Според медийните оценки нормата на грабеж надхвърля 400%.
- Консорциум, близък до Георги Прегьов - заместник на Росен Плевнелиев в МРРБ, печели обществена поръчка за 6,66 млн. лв. за водния цикъл в Габрово. Тази фирма дотогава не е печелила. И изведнъж е обявена за голям строителен експерт. Утвърдени фирми в бранша не са допуснати до същинско отваряне на офертите.
- Същият Георги Прегьов от 2006 до 2009 г. е бил управител на "Консултантска инженерингова къща" ООД, която в консорциум с фирма "Арнаудов консулт" изпълнява строителния надзор на нашумелия проект "Цанков камък". Именно Прегьов, а не Станишев, сключва договор за консултантски услуги и плаща 1,5 млн. лв. на лидера на ДПС Ахмед Доган. Фирмата на Прегьов осъществява строителен надзор и на други големи обекти като "Бизнес парк" - София, МОЛ "Сердика - център", хотел "Перун Лодж" в Банско, собственост на Цветелина Бориславова.
- Правителството на Станишев пусна в експлоатация 122.36 км пътища на обща стойност 545.02 млн. лв. До днес правителството на ГЕРБ е пуснало в експлоатация общо 66.08 км (30.28 км от АМ "Марица", 16.66 км ремонтиран участък и отсечката Любимец-Свиленград, 19.135 км АМ "Люлин") на обща стойност 397 млн. лв. Това прави 4.45 млн. лв./км при правителството на Станишев и 6.01 млн. лв./км при правителството на ГЕРБ.
- С подписа на г-н Превнелиев се извърши препроектиране на АМ "Люлин", в резултат на което са "построени" тунели. Експертизата стига до заключение, че тунелите не са били необходими. Оскъпяването, тоест грабежът, възлиза на 13 млн. евро.
- С последния си удар преди г-н Плевнелиев да сдаде поста на министър се ограбва плодородна обработваема земя на собствениците по трасето на лот 1 на АМ "Струма" срещу 40 стотинки на кв. м.
- Планира се грабежът да продължи чрез западен обход при Благоевград, който ще оскъпи АМ "Струма" с около 150-200 млн. евро, както и с гигантски тунел от 13.3 км през Кресненското дефиле. Ненужното оскъпяване ще достигне 1,1 млрд. евро!
Това не е всичко. Нека припомним, че предишното правителство решително спря корупционната система "батко и братко". Постави Национална агенция "Пътна инфраструктура" на директно подчинение на Министерския съвет. Премиерът Станишев пое лична отговорност за строителството на пътища. Въведе цялостна система за вътрешен контрол, мониторинг и одит. Създаде атмосфера за спиране на кражбите. Възстанови европейското финансиране. С други думи, ако правителството се беше провалило преди четири години с присъединяването към Европейския съюз, както сегашното правителство за Шенген, България нямаше да има европейски пари за магистрали.
Днес България отново няма европейски пари за магистрали. Главната заслуга за това е на кандидата за президент Росен Плевнелиев. Още в първия си ден на министерския пост той успя да извоюва пътната агенция да мине под неговото разпореждане. В строителството на пътища се наливат пари, много пари. Интересите и апетитите са огромни и господин министърът искаше той да канализира "усвояването" на милиардите. Първата му стъпка беше да цензурира информацията. След което премахна контролната система, върна агенцията на ръчно управление на един министър. Вече няма контрол. Има един министър и един изпълнителен директор. Министърът разпорежда и директорът изпълнява. Няма одитиращ орган, няма контрабаланс. Случи се това, което се случваше в годините преди мерките на Станишевото правителство.
Нека припомним кога станаха най-големите скандали като скандалната концесия за АМ "Тракия": когато пътната агенция беше към МРРБ. Резултатите са налице. Предупрежденията, че строителството на магистрали ще скочи с 30 до 50% по-високи цени, се сбъднаха.
Всъщност магистралите се строят почти изцяло с натрупания резерв от предишните правителства. С наши пари - взети от българския данъкоплатец. Иначе казано - чрез изземване на средства от други дейности, от пенсии и заплати, от здравеопазване и образование, от социални помощи, от железопътния транспорт... Ограбват се и поколенията след нас: те ще трябва да плащат дългосрочните заеми, които се сключват за изграждането на магистрали.
При това положение ще ходим ли за гъби идната неделя? Или ще запретнем ръкави, за да спрем грабежа на България?