Като принцесите
/ брой: 163
Краят на обичаното от деца и възрастни лято може да бъде и начало на вдъхновяваща инициатива. Доказва го нагледно първата "Световна седмица на принцесите", обявена от прочутия бранд "Дисни". Един от лидерите в развлекателната индустрия всъщност демонстрира, че не само се стреми да печели милиони от създаваните филми и анимации, а също така може да осигури подкрепа и вдъхновение на хората в нужда.
Цели 45 хиляди комплекта с принцеси ще предостави компанията на малчугани, засегнати от тежки заболявания. И нека не го наричаме хитър маркетингов ход с цел промотиране на мърчандайзинга, свързан с Ариел, Рапунцел и други красиви героини от приказките. По-важно е да се замислим за посланията, които отправят тези образи към подрастващите. Как историите на принцесите нагледно показват, че да си добър, смел и съпричастен не са просто думи, а качества, които дават съдържание и смисъл.
Всяко дете има нужда от пример за подражание - образ, на който не само да се стреми да прилича визуално, но и героят (от книги или филми) да вдъхновява с делата си. Именно такива са повечето принцеси. И работливата Пепеляшка, и безстрашната Мулан, и интелигентната Бел, и независимата Мерида, и досетливата Рапунцел... Разбира се, че не съществува един-единствен персонаж, който да е по-по-най-... от другите. Всеки е особен по свой начин и така децата получават шанса да осъзнаят, че не е нужно да са абсолютно същите като принцесите, а са прекрасни такива, каквито са - независимо как са облечени, къде живеят и какви играчки имат. Важното е да са човечни и да не се пречупват пред трудностите.
Историите на "Дисни" в по-голямата им част разказват и за това, че успехът не е мираж, а мечтите са, за да се сбъдват - стига да направиш всичко възможно, а ако се налага - и нещо повече. Добре би било да го разберат не само децата, но и възрастните.