Поне 150 стационарни камери са необходими на град с големината на Пловдив, за да се справи с гонките и високите скорости, смятат от Асоциацията на пострадалите при катастрофи.
Нула камери за скорост в града с най-много инциденти на пътя, защо?
Последните най-тежки инциденти – на булевард „Руски“ и "Коматевско шосе", също бяха вследствие на превишената с пъти разрешена скорост в населено място.
Заради многото инциденти по пловдивските улици, причинени от шофиране с висока скорост, в града под тепетата започна поставянето на съоръжения за камери, които да засичат нарушителите. Те се монтират на пет ключови артерии, определени от полицията. Камерите ще бъдат осигурени от вътрешното министерство, информира БНТ.
Не е тайна за никого, че в Пловдив няма нито една стационарна камера, която да засича скорост и по показанията й да се налагат глоби. В същото време тази седмица пловдивската полиция остана с една камера тип тринога по-малко, след като в сряда сутринта пешеходец ритна едно от устройствата и избяга. Часове по-късно той беше установен и задържан като предстои да се изясни размерът на щетата. Резултатът обаче е налице – затруднява се контролът на пътя, а в града тежките катастрофи заради висока скорост за съжаление не са рядко явление. За момента са определени пет ключови места, на които се очаква да се поставят стационарни камери, осигурени от МВР. За контрола на пътя потърсихме мнението на експертите
Поне 150 стационарни камери са необходими на град с големината на Пловдив, за да се справи с гонките и високите скорости, смятат от Асоциацията на пострадалите при катастрофи. Последните най-тежки инциденти – на булевард „Руски“ и "Коматевско шосе", също бяха вследствие на превишената с пъти разрешена скорост в населено място.
"Пловдив има нула стационарни камери за скорост, което е абсолютно неприемливо. В града трябва да има поне 150 стационарни камери за скорост, за да не се допускат такива гонки с по 200 километра и да загиват млади хора", обясни Владимир Тодоров – Асоциация на пострадалите при катастрофи.
По действащото законодателство общинските администрации не получават приходи от наложените санкции за превишена скорост. От Пловдив вече е изпратено предложение това да се промени, за да може средствата да инвестират в камери.
"Методиката за определяне на поставяне на тези камери също е под въпрос, тъй като е много важно да определим точната локация, на която почва нарушаването на правилата за движение по пътищата, а не на самата дестинация, на която е станало произшествието", посочи Георги Гатев – кмет на район "Тракия" в Пловдив.
Според автомобилния състезател Павел Карагьозов, който участва в различни демонстрации, на които показва как да се шофира безопасно в градски условия, поставянето на камери е стъпка в правилната посока.
"Започне ли да има санкционирани, това означава, че до някаква степен ще започне да се кара по-бавно в града. За съжаление има страшно много хора, които първо не познават закона и второ има хора, които пък го познават и го нарушават целенасочено, тъй че това нещо трябва да спре", категоричен е Павел Карагьозов.
От полицията в Пловдив отчитат повече наложени глоби на пътя, за първите шест месеца . Най- много са издадените електронни фишове - над 30 000.