28 Октомври 2024понеделник11:43 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Причина и следствие

/ брой: 73

автор:Евгени Гаврилов

visibility 1932

След като редица държави в ЕС обявиха, че спират от употреба дизеловите автомобили и ще търсят начин да се отърват от тях, темата стана актуална и у нас. През последните десетилетия България придоби славата на автомобилната морга  на Европа и както изглежда, има вероятност тази тенденция да се задълбочи.
Вече се заговори за евентуалното въвеждане на регламент на европейско равнище, който да задължи държавите, забраняващи движението на дизелови автомобили, да ограничат и износа им към други страни. Това обаче е малко вероятно защото би довело до нарушаване на един от основните принципи, върху който е стъпил ЕС - свободно движение на стоки.
Екоминистърът Нено Димов от своя страна вече обяви, че се обмисля промяна на екотаксите за автомобилите - за електроавтомобилите да няма такса, а за хибридите да бъде намалена. Подобна мярка се обсъжда и за новите коли, а таксата за превозните средства до 5 години ще бъде запазена в сегашния размер. Ще бъдат обхванати и камионите, защото според статистиката над  1 млн. автомобили в България са с възраст над 20 г.
 Появи се и идеята автомобилите да бъдат снабдени с  различен на цвят стикер в зависимост от това колко замърсяват въздуха. Друга мярка срещу старите коли вероятно ще бъде и увеличаването на данъците. Какъв ще бъде ефектът от всичко това е рано да се каже, но този казус показва за пореден път, че управляващите в България обикновено се движат подир събитията и решават проблемите, след като те вече са се появили. А при решаването им обикновено се атакуват последствията, а не причините за тях.
В конкретния случай със старите коли причината е ясна. Просто българинът е беден, с ниска покупателна способност и затова купува евтиното. Ако имаше пари, едва ли щеше да опре до таралясниците на Европа. Всичко останало е следствие.   

Между 7 и 9 партии влизат в парламента

автор:Дума

visibility 69

/ брой: 205

Призрак, бой и опит за палеж съпътстваха изборния ден

автор:Дума

visibility 76

/ брой: 205

Масови смени в комисии часове преди вота

автор:Дума

visibility 66

/ брой: 205

Отново проблеми с машините за гласуване

автор:Дума

visibility 69

/ брой: 205

Пореден голям чужд инвеститор напуска България

автор:Дума

visibility 75

/ брой: 205

Чакаме 2,5 млн. чужди туристи за зимния сезон

автор:Дума

visibility 74

/ брой: 205

Масово се изоставят розови градини

автор:Дума

visibility 66

/ брой: 205

Управляващата партия в Грузия печели вота

автор:Дума

visibility 67

/ брой: 205

Сърбия няма да стане член на НАТО

автор:Дума

visibility 72

/ брой: 205

Лондон вдига ставката за работодателите

автор:Дума

visibility 69

/ брой: 205

Стреляха по експрезидента Ево Моралес

автор:Дума

visibility 74

/ брой: 205

Телевизионни клоуни

автор:Александър Симов

visibility 66

/ брой: 205

BG магията на изборите

автор:Мартин Карбовски

visibility 71

/ брой: 205

Натовската ни дилема

автор:Юри Михалков

visibility 66

/ брой: 205

Избираме пак тях, а очакваме друга политика

автор:Здравко Райков

visibility 77

/ брой: 205

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ