08 Ноември 2024петък23:28 ч.

ВРЕМЕТО:

В събота вятърът ще се ориентира север-североизток и ще се усили. С него ще прониква по-студен въздух и максималните температури в по-голямата част от страната ще бъдат между 8° и 13°, в София - около 13°, на морския бряг – 10°- 11°, на места в Южна България - до 15°- 16°. Облачността ще се увеличава и в края на деня в североизточните райони ще завали дъжд. В събота вятърът ще се ориентира север-североизток и ще се усили. С него ще прониква по-студен въздух и максималните температури в по-голямата част от страната ще бъдат между 8° и 13°, в София - около 13°, на морския бряг – 10°- 11°, на места в Южна България - до 15°- 16°. Облачността ще се увеличава и в края на деня в североизточните райони ще завали дъжд.

Иновация или табела

/ брой: 26

автор:Деси Велева

visibility 1451

Деси ВЕЛЕВА


Много иновации, малко резултати. Това е обобщението на цялостната картина, която разкрива състоянието на образователната система у нас. По последни данни на МОН над 250 училища искат да бъдат обявени за иновативни заради предлаганите от тях нетрадиционни проекти за обучение. Други над 540 вече са получили този статут и се титулуват с модерното звание, което би трябвало да ги издигне в очите на обществото и по-конкретно на майките. Защото, коя друга, ако не родителската ангажираност, ще отговори на зова на директорите да се запишат децата именно в тяхното напредничаво училище. 

Но иновацията остава най-често до табелата на училището. Промяната не влиза вътре, не засяга учениците и техните резултати. Школото просто слага табелата и получава престижната титла, която служи за магнит за заблудените. Защото иновативно не означава работещо. Поне не в нашите географски ширини. Промяната в училище идва с предварително обмисляне, а на с експерименти и купешни термини. Затова и след години на опити за преустройство на цялата образователна система, школото си остава също толкова непрогресиращо, нереформирано, неотговарящо на съвременните потребности на учениците. 

В една система, в която все още се обсъжда колко тежат раниците на учениците, кой е застрашен от сколиоза и колко "бисера" са засечени в еди кой си учебник, за какво изобщо иновативно обучение може да се говори?

След някоя и друга година всички училища ще сложат в наименованието си "иновативно" и така понятието съвсем ще се обезцени. Тогава какво ще правим? Ней-вероятно ще търсим адекватни начини за промяна на системата или просто нова думичка, която да издигне ресорното ведомство в собствените му очи.

Служители в АЯР на протест за по-високи заплати

автор:Дума

visibility 781

/ брой: 214

"Лукойл": Не продаваме рафинерията в Бургас

автор:Дума

visibility 748

/ брой: 214

25 нови влака от "Шкода" пристигат до 2026 г.

автор:Дума

visibility 591

/ брой: 214

Брюксел разследва "Виза" и "Мастъркард" за таксите

автор:Дума

visibility 722

/ брой: 214

Управляващата коалиция в Германия се разпадна

автор:Дума

visibility 745

/ брой: 214

Харис обеща помощ на Тръмп до инаугурацията

автор:Дума

visibility 762

/ брой: 214

В САЩ разработват план за мир в Украйна

автор:Дума

visibility 739

/ брой: 214

Накратко

автор:Дума

visibility 706

/ брой: 214

Пътят на разбитите надежди

автор:Александър Симов

visibility 651

/ брой: 214

Непредсказуемият Тръмп

visibility 657

/ брой: 214

БСП е микросвят, отражение на прехода

visibility 681

/ брой: 214

Агнето сито и вълкът цял

автор:Гарабед Минасян

visibility 704

/ брой: 214

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ