По морето масово не дават касови бележки
/ брой: 132
За първите две седмици от началото на контролната кампания на Националната агенция по приходите (НАП) по Черноморието фискалните инспектори са проверили повече от 800 търговски обекта - заведения за хранене, дискотеки, барове, атракциони, магазини за хранителни стоки, съобщиха от агенцията.
Инспекторите са съставили над 150 акта за нарушения, като най-честите са за неиздаване на фискален бон и разминаване между сумите, маркирани на касовия апарат, и наличностите в касата. В осем от проверените търговски обекти е липсвало фискално устройство.
Данните от извършените проверки в рамките на лятната контролна кампания т.г. показват, че фискалната дисциплина по българското Черноморие се подобрява. До момента не са установени сезонни работници, полагащи труд без сключен договор с работодателя.
Кампанията на НАП край морето продължава до края на летния сезон. В рамките на проверките се прилага способът „таен клиент“, осъществяват се явни наблюдения, при които за определен период от време се проследяват продажбите и резултатите се сравняват с предходни периоди. Фискалните инспектори използват дистанционната връзка на всеки касов апарат със сървърите на приходната агенция за установяване на рискови търговци, чиито продажби значително се различават от обичайните. Под активно наблюдение са стотици обекти по крайбрежието.
В териториалните структури на приходната агенция във Варна и Бургас са получени 44 сигнала от граждани за неиздаване на фискален бон. По тях са образувани незабавни проверки, които са потвърдили получената в НАП информация.
От приходната агенция напомнят, че потребителите имат право да задържат плащането към търговеца до получаването на касова бележка. Промяната в Закона за ДДС (в сила от 1 януари 2024 г.) цели засилване противодействието на укриването на приходи и на нелоялната конкуренция, както и гарантирането на потребителските права, отбелязват от приходната агенция.