12 Юли 2024петък19:24 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Причина и следствие

/ брой: 73

автор:Евгени Гаврилов

visibility 1590

След като редица държави в ЕС обявиха, че спират от употреба дизеловите автомобили и ще търсят начин да се отърват от тях, темата стана актуална и у нас. През последните десетилетия България придоби славата на автомобилната морга  на Европа и както изглежда, има вероятност тази тенденция да се задълбочи.
Вече се заговори за евентуалното въвеждане на регламент на европейско равнище, който да задължи държавите, забраняващи движението на дизелови автомобили, да ограничат и износа им към други страни. Това обаче е малко вероятно защото би довело до нарушаване на един от основните принципи, върху който е стъпил ЕС - свободно движение на стоки.
Екоминистърът Нено Димов от своя страна вече обяви, че се обмисля промяна на екотаксите за автомобилите - за електроавтомобилите да няма такса, а за хибридите да бъде намалена. Подобна мярка се обсъжда и за новите коли, а таксата за превозните средства до 5 години ще бъде запазена в сегашния размер. Ще бъдат обхванати и камионите, защото според статистиката над  1 млн. автомобили в България са с възраст над 20 г.
 Появи се и идеята автомобилите да бъдат снабдени с  различен на цвят стикер в зависимост от това колко замърсяват въздуха. Друга мярка срещу старите коли вероятно ще бъде и увеличаването на данъците. Какъв ще бъде ефектът от всичко това е рано да се каже, но този казус показва за пореден път, че управляващите в България обикновено се движат подир събитията и решават проблемите, след като те вече са се появили. А при решаването им обикновено се атакуват последствията, а не причините за тях.
В конкретния случай със старите коли причината е ясна. Просто българинът е беден, с ниска покупателна способност и затова купува евтиното. Ако имаше пари, едва ли щеше да опре до таралясниците на Европа. Всичко останало е следствие.   

Обявяват кандидат-купувачите на "Виваком"

автор:Дума

visibility 286

/ брой: 131

Плащаме до 10 лв. за чадър на морето

автор:Дума

visibility 274

/ брой: 131

НАТО пуска военен коридор през България

автор:Дума

visibility 275

/ брой: 131

Левицата във Франция търси премиер

автор:Дума

visibility 236

/ брой: 131

Фантазии и шамани

автор:Александър Симов

visibility 249

/ брой: 131

Райски намерения по пътя към ада

автор:Деси Велева

visibility 266

/ брой: 131

В очакване на Конституционния съд

visibility 256

/ брой: 131

Датата - 12.07.2024 г.

автор:Дума

visibility 253

/ брой: 131

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ