04 Ноември 2024понеделник09:37 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Новите коли ще са задължително с ограничител на скоростта

/ брой: 124

автор:Дума

visibility 5604

Европейците, които обичат да карат бързо и търсят нова кола, вероятно ще останат разочаровани - от 7 юли всички нови автомобили, продавани на континента, трябва да бъдат оборудвани с интелигентен софтуер за скоростта (ISA), предназначен да пречи на шофьорите да нарушават ограниченията. Повечето коли, които се продават в момента, вече разполагат с ISA, тъй като тя беше направена задължителна за всички нововъведени модели от юли 2022 г. нататък. Но автомобилите, представени преди тази дата, можеше да бъдат без технологията.
Всъщност ISA не възпрепятства напълно водачите да нарушат ограничението, а вместо това опитва внимателно да им напомни за техните правни и морални задължения да се придържат към него. ЕС остави на автопроизводителите да решат по какъв начин да стават тези напомняния като опциите включват аудиовизуални сигнали и дори допълнително съпротивление в педала на газта.
Все пак шофьорите могат да изберат да игнорират предупрежденията или да ги изключат напълно. Но това ще стане само до края на съответното пътуване. Защото те винаги ще се включат по подразбиране, когато следващия път двигателят на колата бъде стартиран.
Европейският съвет за безопасност на транспорта (ETSC) лобираше мощността на двигателя да бъде намалена, когато автомобилът достигне законовия лимит, но автомобилната индустрия се наложи това да не се приеме. Което означава, че шофьорите все още могат да използват пълна мощност на колите си, когато имат нужда от нея - например, за да се измъкнат от опасност или просто защото искат да нарушат правилника.
ISA може да използва комбинация от GPS данни и камери за разчитане на пътните знаци, за да определи с каква скорост трябва да се движи автомбилът. Но невинаги се ориентира правилно: понякога може да улови знак от страничен път и грешно да приеме, че долната граница на скоростта се отнася до трасето, на което е колата.

БДЖ запазва монопола за превоз на пътници още година

автор:Дума

visibility 2586

/ брой: 209

Над половината депозити у нас са до 1000 лв.

автор:Дума

visibility 2373

/ брой: 209

70% от хората не разпознават фалшивите стоки

автор:Дума

visibility 2322

/ брой: 209

Европрокуратурата разследва ЕНП

автор:Дума

visibility 2378

/ брой: 209

Тръмп подкара боклукчийски камион

автор:Дума

visibility 2356

/ брой: 209

187 държави в света подкрепиха Куба

автор:Дума

visibility 2114

/ брой: 209

Накратко

автор:Дума

visibility 2828

/ брой: 209

Подмяна

автор:Ина Михайлова

visibility 3132

/ брой: 209

Най-дясната държава

автор:Юрий Борисов

visibility 2569

/ брой: 209

Факелът на просвещението

visibility 2487

/ брой: 209

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ