Акценти
Невероятните
/ брой: 31
По един телевизионен канал водещият претенциозно обяви: "Тази вечер ще се срещнем с невероятната попфолкпевица Емилия...". И продължиха епитетите "красивата", "прекрасната","неповторимата"... Така ни представят още и Галена, Анелия, Глория, Деси Слава, Камелия, Цветелина и поне още двайсетина възпитанички от Широка лъка. Те пеят добре, имат визия, особено отлично звучат в оригиналните народни песни. Но понякога самочувствието им идва в повече. Така го сподели от малкия екран Емилия: "От 2008 г. станах царица на баладата..."
И си припомних началото на други техни "сестри" и "братя" от миналия век. Как трудно се налагаше гениалният Емил Димитров! Съюзът на композиторите не го признаваше, писателите също го недолюбваха за текстовете, а той мъчително и с обичта на публиката остави шедьоври в жанра. И сега пеем "Арлекино", "Моя страна", "Ако си дал", "Писмо до мама". Не знам дали има песен от вечния му репертоар, която да не е хит и днес.
Лили Иванова също след подражанието на Рита Павоне, след "Без радио не мога" и "Събота вечер" прибави "Наше лято" , "Камино", "Осъдени души", "Стари мой приятелю", "Хризантеми", "Детелини", "Панаири","Ти сън ли си ?" и поне още стотина вечни песни с нейния неповторим глас. И продължава и сега да е първа в турнета и концертна дейност. Разбира се, тук за невероятната й съдба няма как да не отдадем заслуженото на Тончо Русев, Дамян Дамянов, Павел Матев, Митко Щерев, Асен Гаргов, на всички останали поети и композитори, които сътвориха чудото Лили Иванова.
Ще прибавя само още Богдана Карадочева и Йорданка Христова, Маргарита Хранова и Мая Нешкова. Всички имат знакови хитове, и без да ги бяха обявили в началото за невероятни явления в естрадата. Пропускам още много имена, но няма да заобиколя Кристина Димитрова и Орлин Горанов. Те и сега са невероятни като страхотен дует и самостоятелно като естрадни звезди, без да са представени някога в началото като невероятни...
Така че "невероятните" е почти звание, ако е заслужено, но употребено всекидневно за щяло и нещяло, прибързано и преувеличено, то пада под ударите на инфлацията, а това публиката и времето най-добре определят и оценяват .