08 Ноември 2024петък18:35 ч.

ВРЕМЕТО:

Времето ще се задържи предимно слънчево. В по-голямата част от страната ще е почти тихо, в източните райони със слаб вятър от североизток. Сутрин на места в низините и котловините видимостта ще е намалена. Минималните температури ще бъдат между минус 3° и 2°, а максималните между 11° и 16°. Времето ще се задържи предимно слънчево. В по-голямата част от страната ще е почти тихо, в източните райони със слаб вятър от североизток. Сутрин на места в низините и котловините видимостта ще е намалена. Минималните температури ще бъдат между минус 3° и 2°, а максималните между 11° и 16°.

От редактора

Моделът не работи

/ брой: 281

автор:Боян Бойчев

visibility 2711

Учениците в България са намалели с около 100 хиляди за шест години. Тази тъжна статистика показва одит на Сметната палата за социалните и икономическите ефекти от оптимизацията на училищната мрежа за периода 2012-2014 година.
Като основни причини се посочват демографският срив, бедността, емиграцията в чужбина. С близо 15 процента е нараснал броят на учениците, които прекратяват образованието си поради емиграция в чужбина - 34,3 процента от напусналите училище.
Цифрите са стряскащи. Още по-стряскащо е това, което стои зад тях. Болезнената истина е, че нацията ни се стопява и опростява, а младите хора няма да останат в България. 
Децата у нас намаляват. В традиция се превръщат еднодетните семейства. Както намаляват и семействата, защото повечето млади хора предпочитат да живеят без обвързване.
Бедността изхвърля децата от училище. Вярно е, че до 7 клас учебниците са безплатни, но освен тях трябват и тетрадки, дрехи, храна. А след това? 
Стигнахме до тези, които прекратяват образованието си, защото родителите им заминават за чужбина да изкарват хляба си. Това са деца, които няма да се върнат в България, а ще останат да работят зад граница, в своята нова родина.
Хората не искат да живеят в родината си само тогава, когато държавата се отнася с тях като мащеха.
Целенасочената политика за постепенно опростачване и затриване на българската нация, на която сме свидетели след промените от 1989 година и в която сме неми съучастници с мълчанието и безразличието си, добива постепенно рамките на национална катастрофа, която ще изроди генофонда ни.
Част от тази политика е образователната реформа, която не увеличи броя на учениците, нито подобри нивото на тяхното образование. Всеки работещ в системата прекрасно знае, че тези по-малко деца в училище са и по-малко мотивирани и по-невъзпитани дори в сравнение с тези преди петнадесетина години.
Реформата, чиято цел е не да модернизира, а да унищожи българското училище. Това всъщност е най-болезнената истина.
Явно моделът, който ни натресоха, не работи. Има сериозен проблем в обществото и ако не се опитаме да го решим, утре няма да ни има.
Няма да ни има, разбирате ли?

Служители в АЯР на протест за по-високи заплати

автор:Дума

visibility 582

/ брой: 214

"Лукойл": Не продаваме рафинерията в Бургас

автор:Дума

visibility 557

/ брой: 214

25 нови влака от "Шкода" пристигат до 2026 г.

автор:Дума

visibility 472

/ брой: 214

Брюксел разследва "Виза" и "Мастъркард" за таксите

автор:Дума

visibility 518

/ брой: 214

Управляващата коалиция в Германия се разпадна

автор:Дума

visibility 544

/ брой: 214

Харис обеща помощ на Тръмп до инаугурацията

автор:Дума

visibility 563

/ брой: 214

В САЩ разработват план за мир в Украйна

автор:Дума

visibility 521

/ брой: 214

Накратко

автор:Дума

visibility 489

/ брой: 214

Пътят на разбитите надежди

автор:Александър Симов

visibility 499

/ брой: 214

Непредсказуемият Тръмп

visibility 500

/ брой: 214

БСП е микросвят, отражение на прехода

visibility 507

/ брой: 214

Агнето сито и вълкът цял

автор:Гарабед Минасян

visibility 542

/ брой: 214

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ