Финалът на магистрала "Струма" пак се отлага
/ брой: 61
Агенция "Пътна инфраструктура" обяви обществена поръчка за "предварително инвестиционно проучване и проектиране на трасето на магистрала "Струма" в посока София – Кулата извън Кресненското дефиле. Това на практика е нова промяна в плановете, което означава и ново забавяне на изграждането на най-проблематичната част от АМ "Струма". Последният спряган вариант предвиждаше магистралното платно в посока Гърция да следва сегашното шосе Е-79, прекосяващо град Кресна, а трасето към София да бъде изнесено на склоновете на изток от дефилето.:
Новата поръчка на АПИ предвижда и в двете посоки "Струма" да се "качи" над Кресненския пролом. Това е в унисон с исканията на "зелените", които от самото начало настояват уникалната природа на дефилето да бъде опазена от тежко строителство и от интензивния трафик. Именно затова навремето се обсъждаше вариант с изграждането на близо 16-километров тунел гигант. Той обаче бе отхвърлен като прекалено скъп и рисков заради свлачища и възможни земетресения.
Точно преди месец България получи разрешение от Брюксел за проектиране и строителство на платното от магистрала "Струма" от Кулата към София, което да минава източно от Кресненското дефиле. Това ще даде възможност да започне работата по последния участък на магистралата между Крупник и Кресна, съобщи регионалното министерство тогава, като ще се работи и за ново трасе извън дефилето в посока София - Кулата.