16 Октомври 2024сряда02:58 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Северномакедонски вицепремиер:

Цената на жп линията с България е нереално висока

Трасето умишлено било избрано сред най-трудните планински терени, за да се оскъпи проектът

/ брой: 172

автор:Дума

visibility 3051

Цената на жп линията между Северна Македония и България - част от паневропейския транспортен коридор 8, е прекалено напомпана. Северна Македония ще построи железопътната линия до България, но по-евтино и по-рационално.
Това обяви в интервю за северномакедонската медия "Фокус" Александър Николоски, вицепремиер и министър на транспорта, както и заместник-председател на ВМРО-ДПМНЕ, цитиран от БГНЕС. Николски намекна за корупция, защото трасето на железопътната линия до България умишлено било избрано сред най-трудните планински терени, за да му се увеличи цената.  "Случаят има няколко елемента. Първият и ключов елемент е прогнозната себестойност - 24 милиона евро на километър, което е по-скъпо от магистралата. Само за илюстрация, цената на високоскоростен влак навсякъде в Европа с 200 километра в час е от 4 до 10 милиона евро в зависимост от терена. За тази железница, която ще се движи с 60 километра в час, това е 24 милиона евро“, обясни Николоски.
Транспортният министър пита защо коридор 8 се проектира с два тунела под Крива паланка и "един тунел, който не свършва никъде". „Дори Швейцария не го прави. Никъде в Европа или света не съм виждал да се строят тунели под градове", каза Николоски.
Не сме толкова глупави, няма да приемем такава завишена цена за проект, който вероятно никога няма да бъде построен, каза Николоски. Министърът на транспорта допълни, че „само несериозни фирми са кандидатствали за проекта“, и че „България не прави нищо от нейната страна“.
„Не знам дали видяхте, България каза, че индикативната цена от тяхна страна е 1,2 млрд. евро. Откъде България ще ги намери тези пари? Това са много пари за всяка една държава. Ние харчим 560 милиона евро, а те 1,2 милиарда евро за железница, която ще се движи само с 60 километра в час“, казва Николоски.
Не за първи път Николоски дава да се разбере, че жп линия Скопие-София не е приоритет за Северна Македония. Наскоро той коментира, че за правителството най-полезният проект е изграждането на високоскоростна железопътна линия от Скопие до Солун, която да се движи с 200 километра в час за пътници и до 160 километра в час за товарни превози.

20% от фирмите ще съкращават персонал

автор:Дума

visibility 612

/ брой: 196

Продават вносни млечни продукти за български

автор:Дума

visibility 474

/ брой: 196

Цените на горивата тръгнаха нагоре

автор:Дума

visibility 499

/ брой: 196

"Хизбула" удари военна база на Израел

автор:Дума

visibility 557

/ брой: 196

Засилва се мигрантският поток към Гърция

автор:Дума

visibility 680

/ брой: 196

Социалдемократите печелят изборите в Литва

автор:Дума

visibility 672

/ брой: 196

Задържаха въоръжен мъж край митинг на Тръмп

автор:Дума

visibility 534

/ брой: 196

Клокочещото безумие

автор:Александър Симов

visibility 698

/ брой: 196

Разграден двор

автор:Мая Йовановска

visibility 681

/ брой: 196

Държавата повече не може да бъде поставяна на пауза

автор:Мая Йовановска

visibility 810

/ брой: 196

Датата - 15.10.2024 г.

автор:Дума

visibility 507

/ брой: 196

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ