02 Януари 2025четвъртък14:58 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД до 15 декември 2024 г.; „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2024 г.; в редакцията на вестника до 20 декември 2024 г. Цени: 12 месеца - 204 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД до 15 декември 2024 г.; „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2024 г.; в редакцията на вестника до 20 декември 2024 г. Цени: 12 месеца - 204 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

Петър Курумбашев: ЕС е длъжник по отношение на мерките за стимулиране на електрическата мобилност

„Време е да започнем да мислим с малко по-далечен хоризонт – за това как ще живеем след 10 или 20 години“, смята евродепутатът

автор:Дума

visibility 1570

„Преди да отправим претенциите си към общината, към правителството, към Европейския съюз, нека се обърнем първо към себе си. Когато говорим за развитието на електрическата мобилност, първите адресати на нашето послание сме самите ние, гражданите. Готови ли сме да си сменим чипа? Готови ли сме да пътуваме с автомобили, които не са наши, с автомобили, които са електрически; с коли, с които не сме толкова шумни, когато потегляме?


Това заяви Петър Курумбашев, член на Групата на Прогресивния алианс на социалистите и демократите в Европейския парламент, по време откриването на конференция, посветена на развитието на градската мобилност.


Събитието бе организирано от Петър Курумбашев, Икономедиа и Българската асоциация „Електрически превозни средства“ в партньорство със Столична община и открито от кмета на Столична община г-жа Йорданка Фандъкова. Участие в откриването взе и Еспен Хейг, президент на Европейската асоциация за батерии, хибриди и електромобили с горивни клетки (AVERE).


„Много сме втренчени в това, което се случва в България през последния месец и като че ли не мислим за това как ще живеем с хоризонт 2020 или 2030 г. Целта на тази конференция е именно да преместим фокуса“, каза още Курумбашев.


Евродепутатът припомни, че е вносител на едни от най-острите предложение по отношение на директивата за енергийна ефективност на сгради. „С румънския ми колега Дан Ника предложихме на 50% от паркоместата в сградите, които предстои да бъдат построени в рамките на ЕС, да са предвидени места за зареждане на електрически автомобили.“


„Друго мое предложение е да бъде въведен определен дял за електрически превозни средства при търговете за общински и държавни поръчки. Защо парковете ни да не бъдат почиствани от електрически машини? Част от камионите, които извършват дейностите по почистване, също могат да бъдат електрически. Бих искал да видя и поне 100-150 електрически автобуса в София“, смята Курумбашев.


„Европейският съюз е длъжник по отношение на своето законодателство за стимулиране на електрическата мобилност. В България има някакви първоначални опити и минимални усилия в това отношение, но все още сме твърде далеч от това да имаме конкретни и работещи инициативи, които да имат влияние върху пазара. Не е редно държава, която има 100 млрд. лв. вътрешен продукт да отделя 1 млн. лв.


Във Франция, например, държавата субсидира с 5 000 евро покупката на електромобил, а в Румъния – с 10 000 евро. Стандартът в Румъния не е по-висок от този във Франция. Става въпрос за начин на мислене“, допълни още евродепутатът.

„Да вървим към промяна на микса на превозните средства, увеличавайки дела на електрическите и водородните такива.“


„Целта ни е да направим градския транспорт по-атрактивен и по-удобен, за да можем да привличаме все по-вече хора да го използват. Първите 20 електрически автобуса ще се включат в системата на градския транспорт до края на годината. Надявам се, че до два-три месеца ще бъде обявена и нова процедура за закупуване на още 30 електробуса“, заяви, от своя страна, кметът на Столична община Йорданка Фандъкова.


 

Има ли нелегален внос на добитък от съседна страна

автор:Дума

visibility 49217

/ брой: 244

Неизвестна болест покоси 200 овце във ферма в Карнобатско

автор:Дума

visibility 45682

/ брой: 244

65% срив на чуждите инвестиции

автор:Дума

visibility 49684

/ брой: 244

Банките уличени в нелоялни практики при отпускане на кредити

автор:Дума

visibility 49577

/ брой: 243

Путин готов за диалог с Тръмп и Зеленски

автор:Дума

visibility 49319

/ брой: 244

Русия без условия за преговори с Киев

автор:Дума

visibility 47004

/ брой: 244

Белград минава на безплатен транспорт

автор:Дума

visibility 44337

/ брой: 244

Левите в Румъния се оттеглят от преговорите

автор:Дума

visibility 45135

/ брой: 244

Светът през 2024

автор:Дума

visibility 67829

/ брой: 244

Турбулентната политическа 2024 година

автор:Юлия Кулинска

visibility 56001

/ брой: 244

БСП се нуждае от радикална промяна

автор:Юлия Кулинска

visibility 49750

/ брой: 244

2024 - историческата година за БСП

автор:Александър Симов

visibility 47130

/ брой: 244

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ