27 Септември 2024петък08:58 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Може, може... Ама не ни се вярва!

/ брой: 26

автор:Васил Попов

visibility 2023

Тези дни различни неправителствени организации и представители на местната власт повдигнаха въпроса за замърсяването на въздуха в София, както и друг - за задръстването. Много интересни и любопитни идеи се появиха в публичното пространство. Например малцина знаят, че има някой си човек, който е създал електромобил и с него се движи в града. Също малцина знаят, че друг човек се движи с автомобил на водородно гориво. Тези хора, последователите и поддръжниците им, правят необходимото, за да спасят София от отвратителното нещо, което дишаме. Защото това не е въздух! Отделна тема е къде се изхвърлят отровните отпадъци от промишлени и други производства...
Но ние се връщаме към София и по-специално към нейния център.
Тези дни експерти обсъждат проблема с изчистването на София от изтичащите от ауспусите вредни емисии и как да направим столицата по-чиста. Паралелно върви и другата тема - как да се спасим от уличните задръствания. Лесно е да бъде взето решение по шосетата ни да плъзнат електроавтомобили. Защото имаме мощности да произвеждаме батерии за тях. Имаме и технологии за рециклиране на тези акумулатори, които излизат от строя. Също така имаме възможност да направим автомобили с "водородно захранване", след като един българин вече се движи с такова возило. Водородът се смесва с кислорода от въздуха и в специална камера произвежда електричество, което движи колата. И в двата варианта няма вредни отпадъци - нито във въздуха, нито на земята, нито под земята.
Изглежда, за българската столица е по-лесно транспортният проблем да се реши в частта му за чистотата на атмосферата. Защото задръстванията няма да спрат, независимо с какво си караме колите.
Много по-трудно е да се направи нова концепция за автомобилното движение, което при софийската теснотия да изкара автомобилите поне... на три етажа.
А всички, които се кандидатират за кметове, обещават как ще направят "центърът на столицата да се облекчи от автомобилното движение". Никой досега не само не е успял, ами и проблемът се задълбочава. Някой да е вдигнал колите от тротоарите? Някой да е махнал ръждясалите железа от тревните площи в междублоковите пространства?
Тези проблеми, които имаме в София, вероятно японците в Токио са ги имали кой знае кога. Московчаните ги имаха преди 20-ина години. Всички обаче успяха да се справят с тях.
Обещанието на сегашния кабинет, че със строителството на магистрали, метро и "още нещо" (неясно какво) ще направи държавата ни щастлива, е само един спукан балон.
Ние обаче си мислим - възможно ли е само със заклинания и обещания да бъдат разчистени реално съществуващи проблеми. Може, може. Но - не ни се вярва!

 

Безплатни прегледи във ВМА за Деня на сърцето

автор:Дума

visibility 3

Как да подадем сигнал до КАТ?

автор:Дума

visibility 235

Габриел Вълков: БСП подава ръка на младите хора в България

автор:Дума

visibility 418

Държавният договор за превоз на пътници с БДЖ ще бъде удължен

автор:Дума

visibility 488

/ брой: 183

Изкуственият интелект е заплаха за работните места

автор:Дума

visibility 504

/ брой: 183

Брюксел разреши продажбата на Йетел

автор:Дума

visibility 548

/ брой: 183

БНБ предупреди за риск пред банковата система

автор:Дума

visibility 462

/ брой: 183

Гърция и Турция заедно срещу трафика на хора

автор:Дума

visibility 510

/ брой: 183

Изпълнили сме всичко за Шенген

автор:Дума

visibility 619

/ брой: 183

България домакин на учение на НАТО

автор:Дума

visibility 560

/ брой: 183

Богоугодно

автор:Мая Йовановска

visibility 1648

/ брой: 183

Майка плаче...

автор:Боян Дуранкев

visibility 1482

/ брой: 183

За тежките комплекси на македонците към България

visibility 471

/ брой: 183

Бедността като свинско със зеле

автор:Аида Паникян

visibility 597

/ брой: 183

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ