12 Февруари 2025сряда09:40 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД; „Доби прес“ ЕООД ; в редакцията на "ДУМА". Цени: 9 месеца - 153 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД; „Доби прес“ ЕООД ; в редакцията на "ДУМА". Цени: 9 месеца - 153 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

Левицата:

Столичната община удря най-редовните си пътници

Хората на Фандъкова се оплитат в неразрешим проблем в стил "Параграф 22", смята Георги Свиленски

/ брой: 27

автор:Искра Милева

visibility 2386

Ако се приеме премахването на някои от картите за градски транспорт, това неминуемо ще удари най-редовните пътници на София, коментира за ДУМА общинският съветник от БСП Георги Свиленски. Той допълни, че предложението да се премахнат от пролетта едномесечните и тримесечните карти, както и тези за една или две линии, все още не е внесено от администрацията в комисиите на Столичния общински съвет. Свиленски обясни, че всъщност поправките ще се направят в Наредбата за превоз на пътници, но самото предложение се съдържа в Стратегията за развитие на градския транспорт. Документът дори не е обсъден публично, стана ясно през последните дни.
Във въпросната стратегия е заложено изискване за оптимизиране на тарифната политика за градския транспорт. Записано е, че трябва да се уеднаквят документите за пътуване, както и да се въведе електронната система за таксуване и в автотранспорта. Лошото обаче е това, което всъщност виждам в медиите, че се планира премахване на картите за една и за две линии, коментира Свиленски. По думите му, човек, който ползва карта за една линия, за да отиде на работа, сега ще трябва да си купи за цялата градска мрежа и да плати 50 лева. Това, което казва зам.-транспортният кмет Любомир Христов, на практика е вдигане на цените. Според Свиленски оптимизирането на превозните документи е добра стъпка, но с "подобни уловки с учениците удряш най-редовните пътници". Самата община рискува така да не си събере парите от карти, тъй като всеки, който си е купувал досега карта за 20 лева, не е сигурно, че ще плати 50 лв., смята Свиленски. На хората ще им излезе по-евтино да пътуват с билет или дори гратис, коментира съветникът. Той е категоричен, че ще поиска от администрацията анализ на потребителския интерес към тези карти и мотивите за премахването им. За Свиленски е неприемливо да се премахват точно ученическите карти за една линия и родителите да бъдат принуждавани да купуват за цялата градска мрежа.
Ако са си направили сметката, че от тези карти в бюджета влизат "Х" лева и като ги умножат, ще влязат "2Х", вероятно ще запълнят загубите с някой и друг милион, но без анализ не може да се гадае каква е целта, допълни съветникът. Той е категоричен, че "ако искаш да даваш приоритет на градския транспорт, трябва да ограничаваш автомобилното движение, но при положение, че имаш нормален обществен транспорт, но цялата работа на администрацията е малко "Параграф 22".

Предизборно


Няма икономическа логика, която да налага поскъпване на билетите за градския транспорт в София. Приходите на Центъра за градска мобилност и на общината от продажба на билети и карти през тази и миналата година са стабилни. По-скоро усилията ни са насочени да намалим разходите на операторите, да повишим ефективността им, да модернизираме транспорта, привличайки безвъзмездна европейска финансова помощ, заяви зам.-транспортният кмет Любомир Христов през септември 2011 г. Кметицата Йорданка Фандъкова също заяви малко преди изборите миналата година, че цената на билетчето няма да се повишава.



 

Тази година ще бъде въведен в експлоатация язовир "Луда Яна"

автор:Дума

visibility 5322

/ брой: 27

Кредитите с ръст от 14,6% за година, депозитите - с 10,1%

автор:Дума

visibility 5193

/ брой: 27

Обществени поръчки за над 132 млрд. лв. са обявени за 5 г.

автор:Дума

visibility 4878

/ брой: 27

Производството се сви с близо 4%

автор:Дума

visibility 5031

/ брой: 27

"Свободна Европа" и "Гласът на Америка" да бъдат закрити

автор:Дума

visibility 5213

/ брой: 27

Партията на Албин Курти печели вота в Косово

автор:Дума

visibility 5056

/ брой: 27

Президентът на Румъния подаде оставка

автор:Дума

visibility 5214

/ брой: 27

Накратко

автор:Дума

visibility 5315

/ брой: 27

За семки и бонбонки

автор:Аида Паникян

visibility 5222

/ брой: 27

Трудни истини

visibility 5429

/ брой: 27

За положението с тока

visibility 5288

/ брой: 27

Възраждане на БСП като водеща политическа сила!

автор:Дума

visibility 5513

/ брой: 27

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ