17 Август 2024събота00:49 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Франция показа нов военен вертолет

/ брой: 102

автор:Дума

visibility 2125

Пълномащабен макет на нов модел военен вертолет бе показан на 27 май пред френския министър на отбраната Флоранс Парли, съобщи сайтът на българското авиационно списание "Аеро". Той ще бъде създаден на базата на цивилния модел на "Еърбъс Хеликоптерс" H160. Министър Парли съобщи, че новият вертолет H160M ще носи името "Гепард" (Guepard). Първият образец ще бъде готов през 2021 г., а първите серийни образци трябва да бъдат получени във ВВС, ВМС и френската армейска авиация през 2026 г. Първоначално се е смятало това да стане през 2028 г. 

"Гепард" ще замени в бъдеще четири типа хеликоптери, като така се очаква да се спестят значителни средства. Във френските ВВС той ще замени "Финек", във ВМС - "Пантер" и "Дофин", а в армейската авиация - "Газеле" и "Финек". Плановете са да бъдат закупени общо 169 вертолета от този тип (40 за ВВС, 49 за ВМС и 80 за армейската авиация), което е с 15 повече от досега планираната бройка, съобщава "Аеро".

Базовата конструкция на H160M ще бъде еднаква за ВВС, ВМС и армейската авиация. Версията за ВВС ще има радар и система "свой – чужд", тъй като ще се използва и за борба с бавно летящи цели. Версията за ВМС ще може да използва противокорабни ракети. Версията на армейската авиация е предназначена за непосредствена огнева поддръжка. Всички те разполагат с оптико-електронна система за наблюдение. Всички версии ще могат да се използват и за чисто транспортни задачи, за търсене и спасяване, медицинска евакуация. 

Гражданският хеликоптер H160 има максимална излетна маса от 6 тона. Първият му полет е през юни 2015 г., а през декември 2018 г. бе произведен първият сериен образец.

Птицевъдите искат да се забрани вносът на украински яйца

автор:Дума

visibility 373

/ брой: 156

Доган по документи се разделя с ТЕЦ "Варна"

автор:Дума

visibility 421

/ брой: 156

Производствените цени в селското стопанство спадат

автор:Дума

visibility 370

/ брой: 156

Украйна може да се откаже от ядрени ни реактори

автор:Дума

visibility 392

/ брой: 156

Съединените щати не са световен полицай

автор:Дума

visibility 396

/ брой: 156

Жалба в Гърция за пожара до границата

автор:Дума

visibility 410

/ брой: 156

Нови версии за атаките срещу "Северен поток"

автор:Дума

visibility 377

/ брой: 156

Накратко

автор:Дума

visibility 547

/ брой: 156

Ни чул, ни видял

автор:Аида Паникян

visibility 509

/ брой: 156

Политически цайтнот

visibility 480

/ брой: 156

Пропадането на Източна Европа

автор:Боян Дуранкев

visibility 395

/ брой: 156

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ