23 Юли 2024вторник12:11 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Акценти

Манфред Вебер, ЕНП:

Забраната за двигателите с вътрешно горене бе грешка, ще я отменим

Първата следизборна цел на триумфиращата десница след изборите е отмяна на ключова политика, част от Зелената сделка

/ брой: 123

автор:Дума

visibility 4340

Наскоро подкрепената в Европейските избори десница въобще не губи време, и започва своя поход срещу мерки от Европейската зелена сделка. Първият изстрел е в посока по забраната за двигателите с вътрешно горене и дойде буквалнии минути след като бе обявена победата в неделната вечер.
Забрана от 2035 г. за продажбата на автомобили с двигатели с вътрешно горене досега бе централен стълб на плана на Зелената сделка за намаляване на затоплящите планетата емисии. Това беше първото нещо, което спомена Манфред Вебер, лидер на дясноцентристката Европейска народна партия (ЕНП), която грабна най-много места в Европейския парламент на изборите.
Забраната бе „грешка“, обещавайки, че партията ще обсъди отмяната й в „близките дни“, заяви самия Вебер пред европейското издание Politico.
Заканата доведе до пълния обрат, настъпил след последните избори за ЕС през 2019 г., при които всички лидери с изключение на крайната десница се състезаваха за зелено доверие, докато активисти за климата маршируваха по улиците.
Сега историческите планове на ЕС за ограничаване на глобалното затопляне са атакувани след избори, на които десните партии нараснаха, докато европейските Зелени се разпаднаха.
Петер Лиезе, водещият депутат от ЕНП в областта на климата, каза пред POLITICO, че резултатите от изборите са потвърдили визията на неговата партия за по-малко ограничителна Зелена сделка - забележителният план на ЕС за премахване на замърсяването с парникови газове до 2050 г.
„Ще трябва да направим някои корекции. Забраната за двигатели с вътрешно горене – това трябва да отпадне“, каза той. Друга критична област ще бъде селското стопанство, което ЕНП обеща да защити от по-агресивното регулиране на климата.
Няма да е толкова лесно обаче. Отмяната на забраната за коли директно би противоречила на водещия кандидат на ЕНП, председателя на Европейската комисия Урсула фон дер Лайен, която въведе забраната и я подкрепи, докато се бореше за втори петгодишен мандат като висш изпълнителен директор на ЕС. Всяко действие за отмяна на закона също би започнало всеобща война с левите партии, които подкрепиха този ход.
Като оставим безпорядъка настрана, едно нещо вече е сигурно, според Лиезе: „Няма да има повече решения без ЕНП.“

Нов нюанс на зеленото

Александър Вондра, чешки евродепутат, който е работил по законодателството за климата за дясната група на Европейските консерватори и реформисти (ECR), каза, че политиката за климата ще стане по-реалистична през следващите пет години.
„Ако сравня политиката на Зелената сделка с шофирането на кола, очаквам новият Европейски парламент също да използва волан или спирачен педал, а не само педала на газта“, каза той.
Паскал Канфин, центристки френски евродепутат, който беше председател на комисията по околна среда на парламента през последния мандат, настоя, че изборите не са довели до „мнозинство за разрушаване на Зелената сделка“.
Други не бяха толкова сигурни, коментира изданието.
„Зелената сделка не е мъртва. Но ще трябва да видим какво ще донесат следващите седмици“, каза Михаел Блос, евродепутат от германските Зелени. „Ако има мнозинства, в които участват десни партии, отстъплението е възможно.“
Лиезе добави, че ЕНП е решена да намали приноса на ЕС за глобалното затопляне до нула до 2050 г., както се изисква от климатичните цели на блока.
„Ако прогресът се приравни със забрани, ще има отстъпление“, смята експертът.
„Няма отстъпление по отношение на климатичните цели, но по отношение на забраните и бюрокрацията, да.“

3е нюз
/със съкращения/

Ръст в търсенето на ИТ специалисти

автор:Дума

visibility 102

/ брой: 138

КНСБ настоява за повече пари за пожарна безопасност

автор:Дума

visibility 107

/ брой: 138

Властта готви нова помощ за Украйна

автор:Дума

visibility 96

/ брой: 138

Банки отново вдигат таксите

автор:Дума

visibility 94

/ брой: 138

Половин София остава без топла вода за 12 дни

автор:Дума

visibility 99

/ брой: 138

ВАС отмени екостикерите за колите

автор:Дума

visibility 107

/ брой: 138

Байдън напусна надпреварата

автор:Дума

visibility 82

/ брой: 138

Кличко допуска референдум за мир

автор:Дума

visibility 82

/ брой: 138

Курти обвини Сърбия за взрив край езеро

автор:Дума

visibility 89

/ брой: 138

Накратко

автор:Дума

visibility 71

/ брой: 138

Мътни води

автор:Евгени Гаврилов

visibility 90

/ брой: 138

Зад смокиновия лист

visibility 99

/ брой: 138

Bye-bye, Байдън

автор:Таня Глухчева

visibility 81

/ брой: 138

Празник на духа, наследен от Апостола

автор:Дума

visibility 104

/ брой: 138

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ