27 Декември 2024петък12:05 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД до 15 декември 2024 г.; „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2024 г.; в редакцията на вестника до 20 декември 2024 г. Цени: 12 месеца - 204 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД до 15 декември 2024 г.; „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2024 г.; в редакцията на вестника до 20 декември 2024 г. Цени: 12 месеца - 204 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

Автоинструкторите излизат на протест

Кандидат-шофьорите ще имат право само на 4 опита за книжка

/ брой: 174

автор:Дума

visibility 2601

„Не сме против дигитализацията, но не приемаме противоречивите и неясни текстове в наредбата, обнародвана в „Държавен вестник". И ако не ни чуят, готови сме да излезем на протести в цялата страна. Вече имаме и определена дата – 25 септември“. Това заяви инж. Йонко Иванов, шеф на Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка.
„Бившият транспортен министър, с когото влязохме в Книгата на Гинес, като си бутаме локомотивите, не ни послуша и подписа тези, меко казано, спорни правила. Вече имахме среща с новия министър, постигнахме договорка да дадем свои предложения и получихме уверение, че нещата няма да останат така", каза Иванов.
Сериозни промени в обучението и провеждането на изпити за шофьори бяха обнародвани в последния брой на "Държавен вестник". Измененията, които засягат пряко кандидат-шофьорите, влизат в сила след три месеца - след 10 декември.
Сред най-важните нови положения е въвеждането на ограничение колко пъти човек може да се яви на изпит. Сега на практика ограничения нямаше, а единственото условие е да се вземат допълнително часове преди повторното явяване, а ако междувременно са минали шест месеца - да се направи и нов вътрешен изпит, който обаче често е формалност. От декември условията ще са доста различни, а цената на неуспешния изпит - много по-солена.
Кандидатът ще има право да се яви на теоретичен изпит не повече от четири пъти в рамките на шест месеца от вписването му като завършил теоретично обучение в информационната система. Ако не успее да вземе успешно т.нар. листовки, ще може да се яви на нов изпит след преминаване на ново теоретично обучение.
С промените се въвежда ограничение кандидатът да може да се яви на практически изпит не повече от четири пъти в рамките на шест месеца, като срокът започва да тече от успешното полагане на теоретичния изпит или от вписването му в системата като завършил практическо обучение. При неявяване или неуспешно полагане на практически изпит в посочения срок кандидатът може да се яви на нов практически изпит след преминаване на ново практическо обучение, гласят новите правила. Това означава, че ако за четири опита човек не успее да вземе книжка, ще трябва на практика да плати отново цялата цена на курса, за да се яви за пети път.
Кандидатите за придобиване на правоспособност за управление на МПС, започнали обучения до влизане в сила на настоящата наредба, ще бъдат изпитвани по досегашния ред. Това означава, че записаните в курсове до 10 декември няма да бъдат засегнати от промените.
"Питате ме дали до 10 декември, когато влиза наредбата, има достатъчно време за поправки. Да, три месеца са много време, но ако няма промени, те няма да стигнат нито да се пуснат в действие изцяло нови изпитни тестове, нито да се направи т.нар. електронен картон, който никой не го виждал", коментира още инж. Иванов.
Съсловните организатори на инструкторите се обявиха остро срещу промените при представянето им за обществено обсъждане преди няколко месеца. Според съюза на центровете по авто-мото подготовка промените развалят работеща система, при която успеваемостта на изпита се е повишила до 70% при първо явяване. Тъй като част от промените предвиждат облекчения в изискванията към учебните центрове, от съюза смятат, че центровете не само няма да намалеят, както очакваше бившият министър Георги Гвоздейков, а от 1000 ще станат 2000, защото с "две маси пред някоя барака" ще може да се водят курсове.

Има ли нелегален внос на добитък от съседна страна

автор:Дума

visibility 35134

/ брой: 244

Неизвестна болест покоси 200 овце във ферма в Карнобатско

автор:Дума

visibility 33113

/ брой: 244

65% срив на чуждите инвестиции

автор:Дума

visibility 36320

/ брой: 244

Банките уличени в нелоялни практики при отпускане на кредити

автор:Дума

visibility 37231

/ брой: 243

Путин готов за диалог с Тръмп и Зеленски

автор:Дума

visibility 34525

/ брой: 244

Русия без условия за преговори с Киев

автор:Дума

visibility 34152

/ брой: 244

Белград минава на безплатен транспорт

автор:Дума

visibility 31503

/ брой: 244

Левите в Румъния се оттеглят от преговорите

автор:Дума

visibility 31068

/ брой: 244

Светът през 2024

автор:Дума

visibility 48473

/ брой: 244

Турбулентната политическа 2024 година

автор:Юлия Кулинска

visibility 41045

/ брой: 244

БСП се нуждае от радикална промяна

автор:Юлия Кулинска

visibility 35106

/ брой: 244

2024 - историческата година за БСП

автор:Александър Симов

visibility 34693

/ брой: 244

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ