05 Октомври 2024събота09:07 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Отлетя питомното

/ брой: 116

автор:Светла Василева

visibility 2930

Проектът "Южен поток" ни беше поднесъл "на тепсия" руския природен газ. Експерти уверяват, че няма кой да го конкурира като цена. Кеф ни да го използваме в индустрията и енергетиката, кеф ни най-после да увеличим дела на битовата си газификация, кеф ни да го транзитираме. На Запад и на Юг срещу пари. При това немалки. Ние обаче не. Не гледаме интереса на държавата си, слушаме "началници". Всякакви. Вашингтонски. Брюкселски. Вместо политиците да ударят по масата и да заявят в прав текст, че са избрани от народа български и неговият интерес е онзи, в чието име са положили клетва.
Изпуснахме питомното, сега гоним дивото. Откак стана ясно, че де що има транзитно трасе за газ от Изток за Запад, всичко ни заобикаля. Вече ни няма на газовата карта на Европа. Не стига това, ами както е тръгнало, съществуващата ни газотранспортна мрежа ще стане напълно излишна. Нищо, че влагаме милиони за рехабилитацията й. Така де, след като спре транзитът през Украйна през 2019 г. и след като "Турски поток" стане факт, нашите газопроводи ще се окажат напълно излишни и никому ненужни. Турция има сериозни амбиции да транзитира газ през територията си. Гърция също. Ние?
Ние тичаме след вятъра. Тепърва Министерството на енергетиката щяло било да обявява търг за предпроектно проучване, което да изясни откъде аджеба може да се събере газ в газоразпределителния център "Балкан". Който център (хъб) е, разбира се, виртуален. Половината от необходимите средства за проучването - 920 000 евро, са осигурени от Европа. Това са си има-няма почти 2 млн. лв. Другата половина нищо чудно да я плати бюджетът на най-бедната държава в ЕС. За какво? За прогнози, еквилибристики и доклади в обем от 20-30 странички. Така де, газта е виртуална, парите са реални. Няма да не ги усвоят я...






 

Петролът не поскъпва заради забавянето на икономиката

автор:Дума

visibility 594

/ брой: 189

Ски курортите вдигнаха цените на картите

автор:Дума

visibility 542

/ брой: 189

Франция увеличава данъците на богатите

автор:Дума

visibility 593

/ брой: 189

Хърватски войници няма да участват в конфликти

автор:Дума

visibility 558

/ брой: 189

Доминикана масово депортира мигранти

автор:Дума

visibility 576

/ брой: 189

Черна ирония

автор:Александър Симов

visibility 1247

/ брой: 189

Свинщина

автор:Мая Йовановска

visibility 1639

/ брой: 189

За икономиката

автор:Дума

visibility 1229

/ брой: 189

“БСП – ОБЕДИНЕНА ЛЕВИЦА” има решенията за БЪЛГАРИЯ

автор:Дума

visibility 673

/ брой: 189

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ