18 Септември 2024сряда19:48 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Километър на килограм

/ брой: 108

автор:Искра Милева

visibility 2146

1,30 лв. таван за цена на километър за такситата наложи вчера Столичният общински съвет. През нощта най-високата цена ще е 1,60 лв. за километър. Така общината смята, че се справи с т.нар. "копърки" или точно тези таксита, които в момента возят на цени от 1,50 до 8 лв./км. А те според данни на общината са около 400.
Това е добра крачка напред. Защото не един или двама софиянци и гости на столицата са ставали жертва именно на тези таксита.
Лошото е, че отново нещо важно за над два милиона души бе направено набързо. Законът за автомобилните превози, който задължава общинските съвети да приемат таван за цената на услугата, бе приет от парламента през февруари. И тук идва въпросът защо тази точка трябваше да бъде внесена от мнозинството от ГЕРБ в СОС в "12 без пет" и да се претупа набързо.
Отговорът е един - да се оправдае отново мнозинството на ГЕРБ с интереса на хората. Те, хората, чакали това решение, за да не ги мамят повече. Сега същите тези хора трябва да са доволни от таван от 1,30 лв. А как точно е сметната тази цена, каква е икономическата обосновка - в бързината не стана ясно. Защо таванът да не е 1 лев? Дали този таван няма да е от полза на останалите таксита, които в момента возят на по-ниска цена? И дали софиянци няма да са отново измамени, ако вместо за 50 ст. се возят за 1,30 лв.? Отговор пак няма.
Надеждата е една - този път на въдицата да се хванат наистина "копърките", а цената на километър да не е пресметната като тази на доматите.
 

Токът в Южна Европа - до пет пъти по-скъп

автор:Дума

visibility 543

/ брой: 178

Фон дер Лайен ни даде постен и скромен ресор

автор:Дума

visibility 583

/ брой: 178

Единайсет жени в новата Еврокомисия

автор:Дума

visibility 587

/ брой: 178

Атина иска европейско решение за мигрантите

автор:Дума

visibility 575

/ брой: 178

Накратко

автор:Дума

visibility 473

/ брой: 178

Ще се примири ли ЕП?

автор:Кристиан Вигенин

visibility 592

/ брой: 178

Светът по ръба на глобална и ядрена война

автор:Юри Михалков

visibility 597

/ брой: 178

Такса смет или национална криза с боклука?

автор:Барбара Пейчинова

visibility 547

/ брой: 178

Неуредици

автор:Барбара Пейчинова

visibility 572

/ брой: 178

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ