Автомагистрала "Люлин" взе нова жертва
Трима загинаха през април, засега не казват какви точно са нарушенията
/ брой: 140
Четвърта за тази година трудова злополука на автомагистрала "Люлин" завърши със смърт. Загиналият на строителната площадка край с. Голямо Бучино работник е на 60 г. и е от Перник. Около обяд работници докарали колегата си в пернишката болница с черепно-мозъчна травма, голяма кръвозагуба и в състояние на клинична смърт. Въпреки усилията на медиците мъжът издъхнал.
Според запознати с инцидента мъжът седнал да обядва в близост до мостова колона, свалил каската си и бил ударен от чук, полетял от колоната. Загиналият е работник на турската фирма "Мапа Дженгиз".
На 17 април вечерта на същата строителна площадка загинаха трима турски работници. Работниците били на 30-метрова мостова колона, когато при изливане на бетон арматурното скеле поддало. Те паднаха от близо 20 м височина. Двама загинаха на място, третият почина в пернишката болница, а на строителния обект липсваше осветление, което затрудни и работата на спасителните екипи и разследващите случая. Освен загиналите на площадката работеха още трима души, които се спасиха.
Бе образувано досъдебно производство по чл. 123 от НК за причинена смърт по непредпазливост. Грешка на строителя в лицето на турската фирма "Мапа Дженгиз" е неофициалната причина за инцидента от 17 април, заяви тогава Румяна Михайлова, директор на Главната инспекция по труда. Ще има наказани, категоричен бе регионалният министър Росен Плевнелив.
Само преди дни Румяна Михайлова обяви резултатите от проверката на инцидента през април. Според тях четирима от работниците не би следвало да са на работа по график. Работело се при оскъдно осветление, скелето не било проверявано редовно. Засега експертите не могат да кажат на коя фаза от изпълнението на конструкцията е имало нарушение, обясниха експертите на ГИТ. По неофициална информация е имало грешка в изпълнението на проекта.
"Мапа Дженгиз" спечели търга за строителството на аутобана с оферта от 137,38 млн. евро. Изграждането на магистралата започна през октомври 2006 г., а през ноември 2008 г. мина на денонощен режим заради изоставане на строителството с 6 месеца. За да се навакса изоставането, стойността бе предоговорена, като нарасна на над 190 млн. евро. Пътната агенция заради финансови проблеми не осигурява редовно присъствие на надзорници на строежа. Междувременно българските работници излязоха на стачка, защото работодателите плащали в пъти повече на турските работници, като превеждали парите им директно в турски банки.
Магистрала "Люлин" трябваше да е готова до април. Сега изпълнителят обещава, че ще е готова за Коледа. Според запознати и тази дата е непостижима.