Имало опасност част от "Тракия" да потъне
Участъци от пътя преди Стара Загора, които минават през оризища, можело да се наложи да се праят наново
/ брой: 177
Коловозите, ерозията и потенциалното потъване на част от пътното платно на лот 1 от магистрала "Тракия" може да направят значително по-скъп този участък заради ремонтите, които ще се наложат в бъдеще. Това прогнозира вчера инж. Румен Йовчев, председател на Браншова камара "Пътища", цитиран от Фокус. Лот 1 на магистралата е участъкът от Плодовитово, през Чирпан, до Стара Загора. Първата половина до Чирпан е въведена в експлоатация през юли 2006 г., а втората половина - през октомври 2007 г. По думите на Йовчев уж по-евтиното строителство може да се окаже впоследствие по-скъпо, защото ще се образуват коловози по пътното платно, ще ерозират насипите около него, а има и перспектива част от пътя, който преминава през оризища, да потъне.
Според Йовчев още навремето строителят е подсказал, че има опасност да се получи по-мека асфалтова смес и по тази причина е трябвало да се намали количеството на битума. Това предложение обаче не било прието. Като резултат по пътя ще се получат т.нар. коловози, които могат да се видят само от по-наблюдателни хора. Неудобството, което те създават, е, че при престрояване може да се усети вибриране от бабунките, обясни Йовчев. Това по неговите думи не застрашава сигурността на движението, но след година може би ще трябва да се направи ремонт.
По думите на Йовчев друга приумица била забраната на бившия шеф на пътната агенция Веселин Георгиев да се озеленява, а това докарало ерозия. "Покрай магистралата има изравяне на насипите от порядъка на 20-30 см, а някъде и повече. За това също бил виновен възложителят - държавата, коментира Йовчев.
Преди Стара Загора пътят минава през оризищата. Там е трябвало да се направят допълнителни съоръжения, за да не бъде магистралата под вода при всеки по-сериозен дъжд. Водата постепенно навлиза в магистралата и не след дълго тя ще започне да потъва от натоварването, коментира експертът. По неговите думи ремонтът ще струва много скъпо, защото определени участъци ще трябва да се направят отново. Това също било подсказано от строителите, но ръководството на пътната агенция не обърнала внимание. Ако се наложи на пет километра да повторим магистралата, това ще струва по 2 млн. евро на километър, каза инж. Румен Йовчев.