Милен Драгневски:
За "Алианц" всеки клиент е важен
Ще има отстъпки до 45 на сто по застраховка "Жилищни сгради и домашно имущество", казва изпълнителният директор на Застрахователното акционерно дружество "Алианц България"
/ брой: 55
Милен Драгневски завършва Английската езикова гимназия в София, а след това УНСС в столицата със специалност международни икономически отношения. Специализирал е в Lloyd's, Лондон (Практика по застраховане и презастраховане), в Swiss Re (Управление на застрахователни компании и презастраховане), Frankona - Мюнхен, (Управление на фирмения риск), в Munich Re - Германия и Allianz AG. Професионалната му кариера започва през 1993 г. в ЗК "Орел" като експерт "Имуществено застраховане", директор на дирекция "Презастраховане и връзки с чужбина", а по-късно става и главен изпълнителен директор на компания. От 2001 г. е изпълнителен директор на ЗАД "Алианц България".
- Господин Драгневски, как приключи миналата година за "Алианц България"?
- Както за всички сектори на икономиката, така и за нас, изминалата година беше напрегната, но смея да твърдя - успешна. На фона на спада на пазара по общо застраховане от 5,2% към края на 2010 г. (по предварителни данни) ЗАД "Алианц България" запазва пазарния си дял и дори регистрира леко увеличение. За поредна година дружеството е пазарният лидер по линиите бизнес имуществено застраховане, застраховки "Помощ при пътуване", задължителна злополука в обществения транспорт, както и по застраховане на гаранции. Радостно за нас е, че наблюдаваме и увеличение на пазарния дял на "Алианц" и при други застраховки - плавателни съдове, товари по време на превоз и обща гражданска отговорност. В резултат на принципната и последователна политика по управление на риска дружеството е стабилно. И в бъдеще главната дългосрочна цел за нас остава затвърждаването на финансовата стабилност на дружеството. Това е от изключително значение за всеки, който иска да е коректен към клиентите си.
- На какво се дължат добрите резултати и стабилността на "Алианц България"?
- Най-вече на факта, че "Алианц" не поема непремерени рискове. Освен това предлагаме конкурентни финансови продукти, разработени с цел стабилност и предвидимост във взаимоотношенията с нашите клиенти. Стремим се да поддържаме високи стандарти при обслужването, защото неговото качество е не по-малко важно от финансовите параметри на даден продукт. За нас е изключително важно да обслужим добре клиентите, да платим навреме, когато настъпи щета, и да изпълним обещанията, които сме им дали. А това се оценява от клиентите. В тази връзка мога да ви кажа, че за 2010 г. сме изплатили общо 2889 броя щети само по имуществени застраховки.
- Конкуренцията в застраховането е голяма. Какво е вашето предимство?
- Нашето голямо предимство е, че като част от групата на "Алианц България" предлагаме на клиентите си възможността да ползват с преференции редица застрахователни, лизингови, банкови и пенсионноосигурителни продукти. Непрекъснато разработваме нови комплексни програми, които да предложат на клиентите финансови услуги от А до Я. Нашите продукти са предпочитани от клиентите ни заради това, че са лесно достъпни и съобразени с техните индивидуални потребности. Освен това от голямо значение е и бързото обслужване и коректно изплащане в случай на щета. Според мен конкуренцията на застрахователния пазар трябва да бъде насочена към качествено обслужване на клиентите.
- На пазара по общо застраховане с най-голям обхват са автомобилните застраховки, докато имуществените изостават. Каква е причината?
- За съжаление все още нагласите у нас са на първо място да се застрахова автомобилът и след това имуществото. По традиция българинът мисли за застраховка на дома си след поредното природно бедствие, а понякога дори и това не е достатъчно, за да го провокира да направи тази решителна стъпка. България изостава далеч по брой жилищни застраховки от европейците. Според статистиката у нас под 10% от всички недвижими имоти на физически лица са застраховани, докато в останалите европейски страни е между 80% и 90%.
За радост в последно време забелязваме известна промяна в обществените нагласи. Все повече хора осъзнават необходимостта от застраховане на дома и имуществото си. Аз лично съм оптимист за потенциала на пазара на имуществените застраховки. Все повече хора разбират, че сключването на застраховка носи сигурност и удобство. Напоследък в нашата работа сме свидетели на случаи хора да подаряват имуществена застраховка на свои роднини, когато се нанасят в новия си дом или по други поводи. Тези наши клиенти приемат застраховката като средство да премахнат поне едно притеснение от и без това натовареното си ежедневие - да мислят дали нещо няма да се случи с дома им.
- Каква имуществена застраховка бихте препоръчали на нашите читатели?
- Бих препоръчал застраховката "Жилищна сграда и домашно имущество". Тя дава изключително добро покритие на движимото и недвижимото имущество на достъпна цена, без да е необходим опис на имуществото. Застраховката осигурява защита в случаите на природни бедствия, включително буря, градушка, наводнение, пожар, както и разходите, направени от застрахования за ограничаване на вредите вследствие застрахователно събитие, за отстраняване на развалини и останки, за преместване, предпазване и съхранение на застраховано имущество. При желание от страна на клиента покритието може да бъде разширено и по отношение на други рискове като земетресение, злоумишлени действия на трети лица, кражба чрез взлом. За улеснение на клиентите предлагаме и възможността застрахователната премия да се плати разсрочено. Съвсем скоро предстои и традиционната пролетна промоция на дружеството по тази застраховка с изключително сериозни отстъпки, които стигат до 45%.
- Налага ли пазарът разработването на нови видове застраховки и ако да, какви са тези, които вие ще предложите?
- Нашата продуктова база е доста голяма и не смятам, че имаме нужда от нещо съвсем ново или много различно. Според мен в тези трудни икономически времена е много по-уместно да се модифицират съществуващите продукти и да се направят лесно достъпни, приемливи и най-вече да отговарят на очакванията. Така че ние по-скоро вървим в тази посока. "Алианц" се стреми да предлага финансови продукти и услуги, които имат за цел не само да създадат вътрешен комфорт и сигурност на нашите клиенти, но и да спестят времето им и да обезпечават покритие на разходи, които клиентът така или иначе трябва да направи.
Като пример мога да дам застраховката "Помощ при пътуване - Автоасистанс", която е гаранция за осигуряване на бърза и своевременна квалифицирана помощ, независимо къде се намираме. Тази застраховка няма аналог на пазара у нас, но подобна защита съществува във всички страни в ЕС.
За клиентите по "Автокаско" въведохме услугата "Бърза писта". От нея могат да се възползват клиенти, които имат малка щета и не желаят да ходят в сервиз. В този случай ние можем да ликвидираме щетата и да изплатим обезщетението много бързо - в София и Варна в рамките на два-три часа, а всички останали офиси в страната го правят до 24 часа. За сравнение, нормалната процедура изисква 15-20 дни. Преценихме, че в тези трудни времена са важни "бързите пари" и решихме да подкрепим клиентите. В София все повече застраховани се възползват от тази услуга. Също така, за да спестим време на нашите клиенти, въведохме и услугата клиентите да завеждат щета по телефон. Клиентите се обаждат по телефона и си записват час за оглед. Това е голямо удобство за клиентите, тъй като не губят време и не им се налага да чакат. Такива примери мога да дам с почти всички предлагани от "Алианц" застраховки.
- За 2009 година "Алианц" бе отличен с няколко награди - "Любима марка на българския потребител", "Застраховател на годината" - за животозастраховането, и "Най-добър застраховател" - за общото застраховане. Това е оценка, но и отговорност?
- Да, това е голямо признание за нас и още едно доказателство за удовлетвореността на нашите клиенти. Нашата стратегическа цел винаги е била да печелим тяхното доверие. За това непрекъснато изследваме и търсим тяхното мнение както за продуктите, така и за качеството на обслужване. Проучванията, които правим, водят до съответните изводи и мерки за коригиране на дейността. Тези награди са отражение на удовлетвореността на нашите клиенти и означават, че "Алианц" е компания, на която може да се разчита. Нека не забравяме, че "Алианц България" има над 1 милион индивидуални и корпоративни клиенти. Това е признание за нас, защото "Алианц" е вече почти 20 години на българския пазар и целта винаги ни е била финансова стабилност и устойчиво развитие - да растем, но да растем като стабилна компания. Това е най-голямата ни отговорност към клиентите - да сме стабилни.