17 Август 2024събота06:31 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Ремонтирани с европари жп гари стоят заключени

/ брой: 15

автор:Дума

visibility 2627

Жп трасето от Пловдив до Свиленград е единственото у нас, пригодено за развиване на скорост от 160 км/ч. В модернизацията му са вложени стотици милиони - общото финансиране от европейските фондове и бюджета е близо 900 млн. лв. Жп гарите по трасето са ремонтирани, с изградени асансьори и тоалетни. Всичко това обаче се пази под ключ, за да не бъде омаскарено и окрадено, и за пътниците чакането за влак остава толкова примитивно, колкото беше преди евромилионите. Асансьорите са заключени, кабелите на електронните табла са откраднати и те отдавна не работят, тоалетните не се отварят, а чакалните не просто са затворени, а чак бравите им са свалени.
Тези дни, при минусовите температури рано сутрин, хората чакат отвън или в колите си да дойде влакът, както винаги е било. Това показа репортаж на Би Ти Ви от гарите в Садово и Поповица - две населени места, в които единственият удобен обществен транспорт към големия град е влакът. И двете гари са доста ползвани - от ученици, които пътуват за училище в Пловдив, и от работещи.
Проблемът на тези и подобни гари е, че са необслужвани, т.е. на тях няма персонал, обясняват от НКЖИ. Има само по един чистач, който работи на 4-часов работен ден. През гарите обаче 18 часа на денонощие минават влакове. Коментарите около неудобствата за пътниците бяха много показателни. "Чакалните не могат да са постоянно отворени, защото могат да станат жертва на вандалщина", обясниха от държавната компания, която се грижи за железопътната инфраструктура. "Ако ги отключат, на първата седмица ще приключат", казва за тоалетните кметът на Садово Димитър Здравков.
След посещенията на Би Ти Ви чакалнята в Садово най-сетне се е сдобила с брава на вратата и е отключена, макар вътре да няма отопление, а НКЖИ е узряло за идеята, че "наистина през зимата може да се отварят и това ще бъде променено". Говори се и за монтиране на допълнително видеонаблюдение. Електронните табла обаче все още не работят - кабелите им са откраднати, поради което човек без интернет грамотност не може да знае кога ще дойде влакът. Пазят се от ползване и асансьорите, които също са затворени и хората трябва да минават през подлез или по стар обичай - през релсите.

Птицевъдите искат да се забрани вносът на украински яйца

автор:Дума

visibility 373

/ брой: 156

Доган по документи се разделя с ТЕЦ "Варна"

автор:Дума

visibility 421

/ брой: 156

Производствените цени в селското стопанство спадат

автор:Дума

visibility 370

/ брой: 156

Украйна може да се откаже от ядрени ни реактори

автор:Дума

visibility 392

/ брой: 156

Съединените щати не са световен полицай

автор:Дума

visibility 396

/ брой: 156

Жалба в Гърция за пожара до границата

автор:Дума

visibility 410

/ брой: 156

Нови версии за атаките срещу "Северен поток"

автор:Дума

visibility 377

/ брой: 156

Накратко

автор:Дума

visibility 547

/ брой: 156

Ни чул, ни видял

автор:Аида Паникян

visibility 509

/ брой: 156

Политически цайтнот

visibility 480

/ брой: 156

Пропадането на Източна Европа

автор:Боян Дуранкев

visibility 395

/ брой: 156

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ