Американското издание "WSJ":
Лош мениджмънт и маркетинг съсипват туризма в България
Имаме проблем с предоставяне на качествена услуга
/ брой: 190
Вече десетилетия наред България държи имиджа на достъпна туристическа дестинация, но все още има проблеми с достигането на високо качество на услугите в сектора, въпреки че браншът формира 8.7% от брутния вътрешен продукт на страната, а приходите достигнат около 6.5 млрд. лв., писа вчера The Wall Street Journal.
Според изданието участниците в туристическата индустрия се оплакват и от големите комплекси, които привличат туристи с евтин ол-инклузив, от лошата инфраструктура и ниското качество на обслужване, и липсата на опитни кадри.
Пред изданието гръцки турист е заявил, че миналата година със семейството му са отседнали в София, а след това са тръгнали към Варна с кола под наем. Те са пътували 7 часа до морската ни столица, като са били отклонени по обиколни маршрути, осеяни с дупки. По думите му хубаво е, че в България е евтино, но липсва всякаква организация.
А германски гражданин, който след пенсионирането си се е установил в Пловдив, е забелязал, че въпреки дипломите по туризъм, експертите в бранша често не владеят дори английски, да не говорим за немски.
Масовият туризъм в България страда от липсата на държавна организация и лош мениджмънт и маркетинг, пише още в материала, посветен на българския туристически бранш.
Като основен проблем Соня Алексиева от Нов български университет очертава липсата на квалифицирани кадри, продължава The Wall Street Journal.
Малките играчи на пазара в България са изключително притеснени от "наводнението", наречено ол-инклузив. Чуждестранните туристи се затварят в хотелите и не ги напускат. Краят на голямото харчене вече настъпи, оплаква се собственик на заведение в курорта Св.св. Константин и Елена.
Изданието коментира и намерението на управляващите да създадат стратегия за развитието на културен туризъм в страната, след като край Созопол бяха открити мощите на св. Йоан Кръстител. Това според вестника е една крачка напред, като се забелязват и други знаци, доказващи волята на властта в България да подобри състоянието на туризма. Като пример е посочена магистрала "Тракия", чието строителство се предвижда да завърши през 2012 г.