01 Ноември 2024петък12:23 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Пътища по герберски

/ брой: 132

автор:Евгени Гаврилов

visibility 1094

Евгени ГАВРИЛОВ



"Обещах да си отида от политиката, когато магистрала "Хемус" е готова." Това са думи на Б.Б., изречени преди време. Той вече почти е слязъл от политическата сцена, но явно пак му се привижда власт. Доказателство за това е фактът, че злополучната магистрала-мираж, станала синоним на пътното строителство по герберски, отново му влезе в устата.
В Бургас оня ден Той се похвали, че АДФИ не е открила нарушения там. Наложи се финансовото министерство да опровергава подопечната си агенция за изнесените данни, но това е друга тема. Ако е само "Хемус", здраве му кажи. Оказа се, че има селски пътища, за които при управлението на ГЕРБ са плащани над 1 млн. лв. на километър. Пътен възел "Белокопитово" край Шумен бе силно оскъпен и закъснял. Тунелът в Кресненското дефиле се оказа близо 14 пъти по-скъп от най-дългия тунел в света - Лердалския в Норвегия.
Това са само няколко от многобройните примери, които показват начина, по който се усвояваха допреди две години европейски и национални средства за инфраструктура у нас. Порочната практика започваше още при процедурите по възлагането на обществените поръчки и завършваше с гаранционната поддръжка на изградените обекти. Съмненията, че проектите се печелят от избрани фирми, се засилваха от публичните данни за концентрация на повечето поръчки в малко на брой изпълнители. Ако някоя от въпросните компании не разполагаше с необходимия ресурс от техника и персонал, които да работят по конкретни обекти, наемаше подизпълнители. Това е забранено при финансирани с евросредства проекти, но ограничението се заобикаляше с договори за наем на хора и техника, което бе на практика възлагане на дейности на трети фирми. Доказаха го постоянните скандали около "Хемус". И докато доскоро бяхме приели, че поне пътищата ни са евтини и затова са с по-ниско качество, то в последните години цената на километър новоизградена магистрала скочи с пъти.
През 2010-а поръчки се изпълняваха за между 2 и 3 млн. евро на километър. Днес цената на 1 км магистрала в България достигна от 5 до 6,7 млн. евро. В съседна Румъния 1 км нова магистрала е средно 5 млн. евро, а гръцката "Виа Игнатия" струваше по 6,8 млн. евро на километър. Обяснението и за ниските цени, които водели след себе си ниско качество, очевидно вече не е актуално. По-скоро за 12 години видяхме друго. Високи цени при ниско качество. Строителство по герберски.

Кой лидер на партия е купувал гласове

автор:Дума

visibility 180

/ брой: 209

КТ "Подкрепа" призовава за отмяна на плоския данък

автор:Дума

visibility 181

/ брой: 209

Електронна система ще следи лекарствата в складовете

автор:Дума

visibility 167

/ брой: 209

БДЖ запазва монопола за превоз на пътници още година

автор:Дума

visibility 171

/ брой: 209

Над половината депозити у нас са до 1000 лв.

автор:Дума

visibility 140

/ брой: 209

70% от хората не разпознават фалшивите стоки

автор:Дума

visibility 167

/ брой: 209

Европрокуратурата разследва ЕНП

автор:Дума

visibility 146

/ брой: 209

Тръмп подкара боклукчийски камион

автор:Дума

visibility 118

/ брой: 209

187 държави в света подкрепиха Куба

автор:Дума

visibility 136

/ брой: 209

Накратко

автор:Дума

visibility 134

/ брой: 209

Подмяна

автор:Ина Михайлова

visibility 128

/ брой: 209

Най-дясната държава

автор:Юрий Борисов

visibility 144

/ брой: 209

Факелът на просвещението

visibility 144

/ брой: 209

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ