КЗП:
Договорът с телекома на хартия, преди потребителите да подпишат
/ брой: 161
Комисията за защита на потребителите (КЗП) настоява потребителите да получаат екземпляр от договора с мобилния оператор на хартия или друг траен носител, преди да го подпишат. Това е заявила Мария Филипова, председател на КЗП по време на среща с представители на Алиансa на технологичната индустрия (АТИ) във връзка с разминавания между практиките на мобилните оператори и очакванията на потребителите, установени на базата на анализ на постъпили жалби и сигнали в Комисията, съобщиха от Министерството на икономиката и индустрията.
По отношение на процедурата по сключване на договор в търговски обект е предложено телекомите да инструктират своите служители да напомнят на потребителите за правото им да се запознаят предварително с условията на договорите.
На срещата е било обсъдено още да се осигури по-удобна за потребителите опция за запознаване със съдържанието на договорите, тъй като обръщането на монитора на служителя не е най-удобният вариант. Също така да се предоставя на потребителите информационен лист (брошура), съдържащ информация за начина на изчисляване на неустойките и дължимите за възстановяване отстъпки, в т.ч. разяснения относно кредитния лимит, избора на мрежа, промяната на адреса за ползване на услугата.
По отношение обслужването на потребители от уязвими групи при сключването на договори, КЗП е предложила всички оператори да предвидят в своята търговска политика определен гратисен период за отказ от договор, сключен в търговски обект, който да важи за уязвими групи потребители. Преди сключване на договор да е необходимо одобрение от управител на магазин, а абонаментният план да е съобразен с нуждите на потребителя. Обсъдено е било още да се създадат вътрешни процедури за проследяване на жалби, подадени от потребители от уязвими групи, както и да се инструктират служителите в магазинната мрежа относно обслужването на уязвими групи потребители.