19 Ноември 2024вторник10:08 ч.

Доказани истини

/ брой: 10

автор:Евгени Гаврилов

visibility 3649

Евгени ГАВРИЛОВ


Служебният регионален министър Иван Шишков за пореден път подхвана темата за качеството при изграждането на магистрала "Тракия". В телевизионно студио по късна доба той донесе тест от проверка на регионалното министерство за материалите, вложени при строителството на втори и трети лот на аутобана. Шишков постави на масата т.нар. ядка - специално изкопана част от пътя, която трябва да покаже реалното съдържание на настилката. Проверката, която цитира министърът, не е нова, а от октомври м.г. При нея стана ясно, че липсват между 12 и 17% от асфалта, който би трябвало да бъде вложен във втори и трети лот на пътното съоръжение. А тази ядка показва следното - по проект асфалтът трябва да е 220 мм от трите пласта на настилката. Той обаче е между 185 и 190 мм. Стойността на двата участъка бе около 133 млн. лева. И тук възниква големият въпрос: защо сравнително нов магистрален участък е в такова катастрофално състояние?

Отговорът е елементарен. Това е резултатът от сбърканата, може би съзнателно, политика на правителствата на ГЕРБ в този емблематичен за тях сектор. Опитите на някогашния премиер Борисов да докаже, че може да строи евтино пътища у нас, излязоха солено на българските граждани. Оставяме настрана вихрещата се в тази област корупция, за която няма по-показателен пример от това, което се случи с другата магистрала - "Хемус". Уредените за определени фирми търгове станаха всекидневие при порочното управление на Меси от Банкя. 

На тези фиктивни търгове строителните фирми надцакваха с безумно ниски оферти, а резултатът е некачествени пътища. Които много скоро след откриването отново трябваше да се ремонтират. Всъщност това нямаше никакво значение. Важното бе да има поводи за рязане на ленти. Така някогашната власт на практика доказа, че на брашното е евтина, а на триците - скъпа. В част от случаите проблемът не бе в изпълнителите на проектите, защото те бяха поставени пред дилемата да предлагат изключително ниски цени или да останат без поръчки. 

Още през далечната вече 2011 г. социалистите бяха първите, които алармираха, че тези лотове от аутобана се строят с некачествени материали. Че в основата на пътя реално се полага пепел, което ще бъде пагубно при експлоатацията на трасето. Години по-късно, през 2018-а, БСП алармира и Брюксел за поразиите с българските пътища. Тогава представителите на левицата бяха изкарани едва ли не национални предатели. "Предатели", чиито верни твърдения животът доказва и днес.

 


Последвайте или харесайте в-к "ДУМА" във ФЕЙСБУК   --> ТУК <--

Споделяйте нашите публикации.

 

 

 

 

Инспекторатът на МС иска наказания в Министерството на културата

автор:Дума

visibility 992

/ брой: 220

4 щама на грипа тази година

автор:Дума

visibility 943

/ брой: 220

3 януари ще бъде учебен ден в София

автор:Дума

visibility 897

/ брой: 220

Експерти алармират за криза с тока през зимата

автор:Дума

visibility 971

/ брой: 220

Инфлацията рязко се ускорява през миналия месец

автор:Дума

visibility 923

/ брой: 220

Застраховката на такситата поскъпва заради честите инциденти

автор:Дума

visibility 909

/ брой: 220

Еврокомисията повиши очакванията си за българската икономика

автор:Дума

visibility 922

/ брой: 220

Стреляха по резиденция на Бенямин Нетаняху

автор:Дума

visibility 992

/ брой: 220

Тръмп гласи високи мита за Евросъюза

автор:Дума

visibility 909

/ брой: 220

Гръцката полиция на крак заради демонстрации

автор:Дума

visibility 903

/ брой: 220

Ново ниво

автор:Ина Михайлова

visibility 1720

/ брой: 220

Това не са услуги

visibility 966

/ брой: 220

Иска ли Зеленски мир

автор:Юри Михалков

visibility 989

/ брой: 220

За лъжите и истините, свързани с „Гунди – легенда за любовта“

visibility 955

/ брой: 220

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ