20 Юни 2024четвъртък02:20 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Дилетанти

/ брой: 100

автор:Мая Йовановска

visibility 1494

Последните няколко дни бяха наситени с железопътни гафове. И вчера продължиха големите закъснения на влакове, пристигащи и заминаващи от Централна гара в София, за "радост" на пътниците. Ден по-рано - инцидент, при който локомотив блъсна влакова композиция. По последни данни 12 души са пострадали, като четирима от тях са откарани в болници, но нараняванията им не са сериозни, осем други са били прегледани на място от спешната помощ. Сред пострадалите има както пътници, така и служители на БДЖ.
Една от версиите за влаковия сблъсък е, че е предизвикан след внезапно прилошаване на машиниста. От удара пътническият влак е отместен с около 15 метра, но няма видими щети по последния вагон. Маневриращият локомотив обаче е с деформации. Твърди се, че той се е движел с 15-20 км в час. Каква е ролята на НКЖИ, която осигурява движението?
Нощните бързи влакове от София за Варна и Бургас вчера бяха с двучасови закъснения. На много гари е имало престой от по 30 и повече минути поради изчакване на възможност за разминаване с друг влак.
Преди инцидента с влаковия сблъсък софтуерен проблем в маршрутно-компютърната система на Централна гара София също предизвика огромни закъснения в понеделник. Хората цъкат с език, ядосват се от закъсненията, но никой не се учудва.
В пълен разрез с действителността на актуалния транспортен министър Гвоздейков, който остана и в служебното правителство, за да си довършел работа докрай, му се привиждаха влакове, които летят със 160 км/ч и за 3 часа стигат от София до Бургас. То и сега машините могат да развият по-висока скорост, но на подходящ железен път.
Празните приказки, героите, които се упражняваха в празна реторика, и пълната абдикация на поредица правителства от проблемите в сектора ни доведоха до тук.
БДЖ е на дъното - лоши условия на труд, малки заплати, закъснения, инциденти, мръсни влакове, най-малко пътници от 50 години... Не разбрахте ли, че железниците не могат и не трябва да се управляват от непрофесионалисти, от пълни дилетанти. Остава само БДЖ да изпусне и новия договор за пътнически превози. И са приключени!

Още няма консенсус за Фон дер Лайен

автор:Дума

visibility 394

/ брой: 114

Масови призиви за оставка на Нетаняху

автор:Дума

visibility 402

/ брой: 114

Западът вижда в Китай заплаха, а не партньор

автор:Дума

visibility 374

/ брой: 114

Канзас заведе дело срещу "Пфайзер"

автор:Дума

visibility 332

/ брой: 114

Без надежда

автор:Александър Симов

visibility 375

/ брой: 114

Между образованието и бедността

автор:Аида Паникян

visibility 353

/ брой: 114

Нормално ли ви е?

visibility 392

/ брой: 114

Политкоректност

автор:Марин Милашки

visibility 338

/ брой: 114

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ