Държавната кампания за евтините храни била "игри на добра воля"
/ брой: 47
"Сравняват се цени на зеленчуци от лятото с цени на зеленчуци от сега, което не е коректно." Това заяви пред БНТ Владимир Иванов, председател на Държавната комисия по стокови борси и тържища, по повод кампанията "Достъпно за вас", която започна в средата на ноември икономическото министерство. Целта й бе да намали трайно цените на 50 храни от първа необходимост. Месец по-късно от ведомството разпространиха информация, според която цените на храните са намалели благодарение на кампанията.
"Мярката не показва равнища, не е мярка за борба с инфлацията, а е мярка да достави определена кошница на възможно най-ниски цени, формирани по пазарен начин", каза Владимир Иванов.
"Борбата с инфлацията може да се води със структурни мерки в дългосрочен аспект. Мярката има за цел репутационният риск да усили конкурентното равнище и на добра воля да се достави продукт, формиран на свободно пазарно пазарно взаимодействие на възможно най-ниска пазарна цена", посочи Иванов.
На въпроса защо в "потребителската кошница" има продукти не от първа необходимост, Иванов каза, че хранителните вериги "могат да вкарат по избор повече от тези 16 задължителни храни".
"Могат да вкарат и двеста продукта, ако желаят, тъй като мярката е доброволна и е на свободно договаряне. Игри на добра воля. Това не е репресия за упражняване на влияние върху пазара, а упражнявано въздействие, за да може да се направи по-добър сблъсък между търсене и предлагане", обясни той.