Безсилие
/ брой: 300
Гаф след гаф, глупост след глупост. И всяка на гърба на данъкоплатеца. Пари се сипят като ноемврийски сняг и също така безследно се топят, а резултати - никакви или плачевни. Асоциация може да се направи с редица министри и дейността на поверените им сектори, но една се откроява ярко на хоризонта. Възпитаничката на Харвард, дето го играе министър на туризма. Туристическият сектор генерира близо 15% от БВП, но с нейна помощ успешно можем да го стопим докъм 10%. Разходите за безсмислени инициативи притеснително нарастват, а проблемите се задълбочават. Вече няма случай, когато да си отвори устата и оттам да не излезе безумие. Дори собствените й хора я нападнаха. Тези дни регионалният и финансовият министри Лиляна Павлова и Владислав Горанов изказаха съмнения, че отлагането на сроковете и стратегиите за концесионирането на плажовете може да доведе до провал на летния сезон. Проблемите с концесионерите и високите такси лъснаха още лятото. Оттогава половин година Ангелкова не може едни стратегии да направи. Всяка седмица различни браншови асоциации излизат с данни и коментари за хода на туристическия сезон и проблемите в него, но решения за тях не се предлагат. На всяка пресконференция и телевизионно участие министърката общо взето върти едни и същи твърдения за броя на туристите у нас и очакван ръст. Плочата с облекчения за руски туристи също е дежурна. Дотолкова, че общи приказки и реално предприети мерки се смесиха и родиха гаф, който можеше да коства на страната ни дипломатически скандал. При посещението си в Москва Ангелкова огласила новината за предстоящо намаляване на цената на визите за руски туристи у нас, дори конкретизирала с колко. Логично от Асоциацията на руските туроператори обявиха на руски граждани за намалението, обаче от родното ведомство официално отрекоха да има такова нещо. Някой да напомни на госпожата, че като представител на кабинет на една държава не може да говори общи приказки както по телевизора у нас. Единствените реални мерки комай са харченето на пари. Ангелкова ясно заяви, че иска парите за национална реклама през следващата година да са 14 млн. лева, което е почти тройно увеличение на средствата. Ама нали трябва да снимаме клипове с Антонио Бандерас. Или с Арнолд Шварценегер беше? Е, и да не е, защо и с него да не заснемем клип как хвали родното сирене и родопски традиции? После пък беше сключила договор за реклама на страната ни по време на наградите "Оскар", насочен към... членовете на Американската филмова академия. Апетити имахме и към индийския пазар на туристи. Само отвратените от проблемите в родния туризъм българи не можем да задържим и те все търсят начин да избягат зад граница по празниците. Но нейсе, Ангелкова намери решение и за тях - ще насърчава туризма в страната с билбордове със снимки на културно-исторически местности. Докато шофира, някой белким се загледа и зариби. "Егати държавата, щом аз съм й министърка"...