02 Октомври 2024сряда20:20 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Учениците не разбират това, което четат

автор:Дума

visibility 948

Повече от половината ученици, около 53%, не разбират това, което четат. А общо 44 на сто не разбират математиката в училище. Статистиката не е само за България, а е от проучване на световното развитие на Световната банка. Резултатите от допитването бе представи вчера Хайме Сааведра, старши директор "Образование" в Световната банка, предаде News.bg.

Според експерта има три основни проблемни области на образованието - учебната програма, учителите и управлението на училищата и системата като цяло. Учителят, смята Сааведра, трябва да умее да работи в клас не само със средностатистическия ученик, но и с всеки ученик, независимо от знанията му. За да се постигне качество и в крайна сметка ученикът да получи определени компетенции.

Основен проблем с световен мащаб е появата на училища, в които не се учи. Такъв проблем съществува в страните от Латинска Америка, както и в Африка, където процентът на учениците, които не разбират това, което четат, достига до 90 процента.

Друго предизвикателство, отчетено в доклада е образованието на възрастните в училище, което непременно трябва да се случи предвид големия брой на ранно отпаднали ученици.
 

Израел навлезе в Южен Ливан

автор:Дума

visibility 753

/ брой: 187

Безредици в Албания и Северна Македония

автор:Дума

visibility 655

/ брой: 187

Асанж платил висока цена за свободата си

автор:Дума

visibility 526

/ брой: 187

Психодесните бесове

автор:Александър Симов

visibility 968

/ брой: 187

Държава в държавата

visibility 826

/ брой: 187

Настъплението на младите в киното

автор:Олга Маркова

visibility 650

/ брой: 187

ООН се дискредитира до невъзможност за спасение

visibility 756

/ брой: 187

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ