27 Септември 2024петък08:05 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Доказани истини

/ брой: 10

автор:Евгени Гаврилов

visibility 3298

Евгени ГАВРИЛОВ


Служебният регионален министър Иван Шишков за пореден път подхвана темата за качеството при изграждането на магистрала "Тракия". В телевизионно студио по късна доба той донесе тест от проверка на регионалното министерство за материалите, вложени при строителството на втори и трети лот на аутобана. Шишков постави на масата т.нар. ядка - специално изкопана част от пътя, която трябва да покаже реалното съдържание на настилката. Проверката, която цитира министърът, не е нова, а от октомври м.г. При нея стана ясно, че липсват между 12 и 17% от асфалта, който би трябвало да бъде вложен във втори и трети лот на пътното съоръжение. А тази ядка показва следното - по проект асфалтът трябва да е 220 мм от трите пласта на настилката. Той обаче е между 185 и 190 мм. Стойността на двата участъка бе около 133 млн. лева. И тук възниква големият въпрос: защо сравнително нов магистрален участък е в такова катастрофално състояние?

Отговорът е елементарен. Това е резултатът от сбърканата, може би съзнателно, политика на правителствата на ГЕРБ в този емблематичен за тях сектор. Опитите на някогашния премиер Борисов да докаже, че може да строи евтино пътища у нас, излязоха солено на българските граждани. Оставяме настрана вихрещата се в тази област корупция, за която няма по-показателен пример от това, което се случи с другата магистрала - "Хемус". Уредените за определени фирми търгове станаха всекидневие при порочното управление на Меси от Банкя. 

На тези фиктивни търгове строителните фирми надцакваха с безумно ниски оферти, а резултатът е некачествени пътища. Които много скоро след откриването отново трябваше да се ремонтират. Всъщност това нямаше никакво значение. Важното бе да има поводи за рязане на ленти. Така някогашната власт на практика доказа, че на брашното е евтина, а на триците - скъпа. В част от случаите проблемът не бе в изпълнителите на проектите, защото те бяха поставени пред дилемата да предлагат изключително ниски цени или да останат без поръчки. 

Още през далечната вече 2011 г. социалистите бяха първите, които алармираха, че тези лотове от аутобана се строят с некачествени материали. Че в основата на пътя реално се полага пепел, което ще бъде пагубно при експлоатацията на трасето. Години по-късно, през 2018-а, БСП алармира и Брюксел за поразиите с българските пътища. Тогава представителите на левицата бяха изкарани едва ли не национални предатели. "Предатели", чиито верни твърдения животът доказва и днес.

 


Последвайте или харесайте в-к "ДУМА" във ФЕЙСБУК   --> ТУК <--

Споделяйте нашите публикации.

 

 

 

 

Безплатни прегледи във ВМА за Деня на сърцето

автор:Дума

visibility 3

Как да подадем сигнал до КАТ?

автор:Дума

visibility 235

Габриел Вълков: БСП подава ръка на младите хора в България

автор:Дума

visibility 418

Държавният договор за превоз на пътници с БДЖ ще бъде удължен

автор:Дума

visibility 488

/ брой: 183

Изкуственият интелект е заплаха за работните места

автор:Дума

visibility 504

/ брой: 183

Брюксел разреши продажбата на Йетел

автор:Дума

visibility 548

/ брой: 183

БНБ предупреди за риск пред банковата система

автор:Дума

visibility 462

/ брой: 183

Гърция и Турция заедно срещу трафика на хора

автор:Дума

visibility 510

/ брой: 183

Изпълнили сме всичко за Шенген

автор:Дума

visibility 619

/ брой: 183

България домакин на учение на НАТО

автор:Дума

visibility 560

/ брой: 183

Богоугодно

автор:Мая Йовановска

visibility 1648

/ брой: 183

Майка плаче...

автор:Боян Дуранкев

visibility 1482

/ брой: 183

За тежките комплекси на македонците към България

visibility 471

/ брой: 183

Бедността като свинско със зеле

автор:Аида Паникян

visibility 597

/ брой: 183

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ