07 Февруари 2025петък11:37 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД; „Доби прес“ ЕООД ; в редакцията на "ДУМА". Цени: 9 месеца - 153 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД; „Доби прес“ ЕООД ; в редакцията на "ДУМА". Цени: 9 месеца - 153 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

Бум на жалбите за отменени полети и онлайн покупки

/ брой: 150

автор:Дума

visibility 1119

"Най-големият брой жалби, подавани в Европейския потребителски център в България, са свързани с отменени или закъснели полети, загубен багаж, както и с проблеми след покупка от онлайн търговци", каза за БТА във Варна директорът на центъра Соня Спасова.
Според нея българите все по-добре познават правата си и ги отстояват, когато бъдат нарушени. Тя се аргументира с това, че за първите шест месеца на тази година жалбите, постъпили в центъра, са с над 30 на сто повече в сравнение със същия период на 2023 г. Спасова уточни още, че 62% от сигналите, разгледани през миналата година, са решени в полза на потребителите.
На практика по една жалба работят два центъра – в страната, в която е подаден сигналът, и в държавата, където е регистриран търговецът. Спасова допълни, че у нас най-много са жалбите срещу фирми от Румъния. Тя каза още, че при подаването на сигналите има своеобразна цикличност. През лятото нарастват жалбите, свързани с пътувания и настанявания, около големи празници – тези, свързани с покупки на стоки.
Нейният съвет към потребителите е да обръщат специално внимание на условията за доставката и за връщането на стоката, допълни Спасова. Тя припомни, че потребителите имат право да върнат продукта в рамките на 14 дни от датата на доставка, като има и търговци, които дават по-голям срок.
По думите й обаче, има стоки, които не подлежат на връщане – бельо, разопакована козметика и т.н. За проблемите със загубен или забавен от авиокомпания багаж, експертката коментира, че потърпевшият първо трябва да вземе протокол от летището, където е кацнал, а след това възможно най-бързо да подаде жалба на сайта на авиокомпанията.

Бюджетът за 2025 г. натоварен с 4 млрд. лв. стари задължения

автор:Дума

visibility 6

/ брой: 25

Предишната власт манипулирала данни за публичните финанси

автор:Дума

visibility 6

/ брой: 25

БНБ вдигна цените на златните монети

автор:Дума

visibility 8

/ брой: 25

65% от българите съгласни да работят без договор

автор:Дума

visibility 7

/ брой: 25

Израел ще предаде Газа на САЩ

автор:Дума

visibility 5

/ брой: 25

Бойкотът на магазините продължава на Балканите

автор:Дума

visibility 5

/ брой: 25

Разследват полския премиер за опит за държавен преврат

автор:Дума

visibility 5

/ брой: 25

Накратко

автор:Дума

visibility 4

/ брой: 25

Трагедия без изход

автор:Валентин Георгиев

visibility 5

/ брой: 25

По познати схеми

visibility 5

/ брой: 25

Кой вече ще ни дава пари

visibility 5

/ брой: 25

Кои са редкоземните минерали на Украйна, които Тръмп иска

автор:Дума

visibility 6

/ брой: 25

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ