Предизборни идиотщини
/ брой: 89
Забраняват на тв водещите и техните събеседници да споменават партии, формации и имената на техните лидери, освен ако не са поканени на някакви дебати. Това някаква нова предизборна мода ли е? Или е преформатиране на стандартите на Евровизия на реалния трагикомичен политически терен у нас. Какво и как ще промени нагласите, предпочитанията и убежденията на избирателите тази глупашка забрана?
В същото време медиите бълват съмнителните анкети, проучвания, сондажи и всякакви други въдици, подхвърляни от отдавна компрометираните големи социологически агенции, които нахално и безобразно лъжат, че данните им били обективни и представителни. Аз от години опявам, че трябва да приложим практиката на някои цивилизовани държави и да забраним социологическите експерименти по време на официалните предизборни кампании.
Каква представителност може да има едно изследване, сондаж, или някаква друга разкопка, при положение, че са интервюирани 1000 или малко повече избиратели в София, а няма и помен от това какво мислят хората примерно в Силистра, Малко Търново или с. Осиковска Лакавица, община Правец? Избирателите имат равни права пред Изборния кодекс и Конституцията и мнението им може да бъде представено представително при условие, че сондажите и разкопките са по-дълбоки и мащабни.
В тази ситуация социолозите се превръщат в пропагандатори и агитатори на ония, които им плащат явно или тайно, за да развяват байраците на своите рекламодатели сред партии и другите политически банди рекетьори.
Ето защо смятам, че социологическите експерименти преди и по време на изборите трябва да се забранят. Ще осъмнем и без "Галъп", "Сова" и другите бухали и кукумявки, които смущават живота ни и получават тлъсти печалби от занаята си да ни манипулират и разбълбукват мозъците ни.
Между другото, възпитаник съм на Факултета по журналистика в СУ "Св. Климент Охридски", имам два семестъра по социология и поназнайвам това-онова от тази приложна наука.
Фейсбук