12 Ноември 2024вторник01:02 ч.

ВРЕМЕТО:

Агенция „Пътна инфраструктура“ апелира шофьорите, на които им предстои пътуване в следващите дни, да тръгват на път с автомобили, подготвени за зимни условия. Прогнозите на метеоролозите са за влошаване на времето, понижение на температурите и снеговалеж. За 12 ноември е определен жълт предупредителен код за опасно време в Северозападна и Централна България в областите Видин, Монтана, Враца, Софийска област, София-град, Перник, Ловеч, Габрово, Велико Търново, Търговище, Сливен, Стара Загора и Пловдив. През нощта срещу вторник във високите планински части в Северозападна България дъждът ще премине в сняг. Прогнозите за Централна България са, че в Стара планина и Предбалкана ще се образува снежна покривка, която на места е възможно да достигне до 10 см. Необходимо е шофьорите да карат с повишено внимание и съобразена скорост, като спазват необходимата дистанция и да не предприемат резки маневри. Агенция „Пътна инфраструктура“ апелира шофьорите, на които им предстои пътуване в следващите дни, да тръгват на път с автомобили, подготвени за зимни условия. Прогнозите на метеоролозите са за влошаване на времето, понижение на температурите и снеговалеж. За 12 ноември е определен жълт предупредителен код за опасно време в Северозападна и Централна България в областите Видин, Монтана, Враца, Софийска област, София-град, Перник, Ловеч, Габрово, Велико Търново, Търговище, Сливен, Стара Загора и Пловдив. През нощта срещу вторник във високите планински части в Северозападна България дъждът ще премине в сняг. Прогнозите за Централна България са, че в Стара планина и Предбалкана ще се образува снежна покривка, която на места е възможно да достигне до 10 см. Необходимо е шофьорите да карат с повишено внимание и съобразена скорост, като спазват необходимата дистанция и да не предприемат резки маневри.

Петър Витанов постави въпроси за „коридорите на солидарността“ пред двама еврокомисари в Брюксел

автор:Дума

visibility 5124

Ръководителят на Делегацията на българските социалисти в Европейския парламент Петър Витанов постави въпроса за функционирането на „коридорите за солидарност“ пред еврокомисаря по транспорт Адина Валеан и еврокомисаря за вътрешния пазар Тиери Бретон. Двамата участваха в заседанието на Комисията по транспорт и туризъм в Европейския парламент.

Преди година, като част от действията на ЕС за солидарност с Украйна, Комисията представи набор от действия, за да помогне на Украйна да изнася селскостопанската си продукция. Бяха направени т.нар. „коридори на солидарността“, за да се гарантира, че Украйна може да продава зърно, но също така да внася стоките, от които се нуждае — от хуманитарна помощ до фуражи и торове.

Година по-късно се оказа, че Комисията не е предвидила, че съседните на Украйна страни могат да понесат и тежки икономически щети, ако не бъде дефинирано, какво е позволено и какво разрешено в рамките на „солидарните коридори“, каза Витанов. Българският евродепутат попита и какви мерки ще бъдат предприети, за да бъдат защитени държавите от ЕС, които се намират в непосредствена близост до украинската граница.

Въпросите на Петър Витанов идват на фона на решението на българското правителство за  забрана за внос на 20 стоки от Украйна, наложена за два месеца. Сред забранените за внос стоки попадат пшеницата, пшеничното брашно, семена от слънчоглед, слънчогледово масло, царевица, мед и пчелни продукти, сурово и сухо мляко, някои ядки и семена, яйца и др. Забраната няма да бъде прилагана за стоки, които преминават транзитно през територията на България, те обаче трябва да са запечатани и пломбирани на границата.

Комисар Валеан отговори, че не могат да бъдат взимани едностранни решения и предстои Комисията да намери единен подход, като се вземат предвид трудностите, които изпитват определени държави. Не посочи обаче конкретен срок, в който това ще е възможно.

В рамките на дискусията Петър Витанов попита и дали Европейската комисия възнамерява, след поредицата от изказвания на европейски политици, да намали икономическата зависимост от Китай от гледна точка на управлението на транспортната инфраструктура. Известно е, че китайската държава и оперирани от нея компании, притежават важни части от инфраструктура на Стария континент.

„Няма ли опасност да се замени една зависимост – с друга, в случая тази на руските изкопаеми горива с тази на китайските суровини и инфраструктура“, попита българският евродепутат.

Повдиганата беше и темата за кризата в туристическия сектор след края на пандемията от Ковид-19 и възстановяването на пътуванията. В момента една от всеки десет позиции в туризма остава незаета заради недостиг на работна ръка в Европа, а липсват решения на ниво Комисия.

Качеството на водата се влошава

автор:Дума

visibility 733

/ брой: 215

Русия обединява най-големите си петролни компании

автор:Дума

visibility 980

/ брой: 215

Рекорден интерес към търг на "Булгаргаз"

автор:Дума

visibility 807

/ брой: 215

Държавата иска повече права върху "ЛУКойл Нефтохим"

автор:Дума

visibility 1068

/ брой: 215

1500 са руските загуби на ден в Украйна

автор:Дума

visibility 1028

/ брой: 215

СИРИЗА се разцепи

автор:Дума

visibility 812

/ брой: 215

Арестуваха турски журналист за огласена новина

автор:Дума

visibility 892

/ брой: 215

Накратко

автор:Дума

visibility 995

/ брой: 215

Ако няма разум

автор:Ина Михайлова

visibility 1136

/ брой: 215

Задънена улица

автор:Таня Глухчева

visibility 602

/ брой: 215

Равносметката на 35-те години преход

автор:Искра Баева

visibility 722

/ брой: 215

Ще бръкне ли 51-вото НС в кутията на Пандора

visibility 636

/ брой: 215

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ