11 Ноември 2024понеделник17:47 ч.

ВРЕМЕТО:

Агенция „Пътна инфраструктура“ апелира шофьорите, на които им предстои пътуване в следващите дни, да тръгват на път с автомобили, подготвени за зимни условия. Прогнозите на метеоролозите са за влошаване на времето, понижение на температурите и снеговалеж. За 12 ноември е определен жълт предупредителен код за опасно време в Северозападна и Централна България в областите Видин, Монтана, Враца, Софийска област, София-град, Перник, Ловеч, Габрово, Велико Търново, Търговище, Сливен, Стара Загора и Пловдив. През нощта срещу вторник във високите планински части в Северозападна България дъждът ще премине в сняг. Прогнозите за Централна България са, че в Стара планина и Предбалкана ще се образува снежна покривка, която на места е възможно да достигне до 10 см. Необходимо е шофьорите да карат с повишено внимание и съобразена скорост, като спазват необходимата дистанция и да не предприемат резки маневри. Агенция „Пътна инфраструктура“ апелира шофьорите, на които им предстои пътуване в следващите дни, да тръгват на път с автомобили, подготвени за зимни условия. Прогнозите на метеоролозите са за влошаване на времето, понижение на температурите и снеговалеж. За 12 ноември е определен жълт предупредителен код за опасно време в Северозападна и Централна България в областите Видин, Монтана, Враца, Софийска област, София-град, Перник, Ловеч, Габрово, Велико Търново, Търговище, Сливен, Стара Загора и Пловдив. През нощта срещу вторник във високите планински части в Северозападна България дъждът ще премине в сняг. Прогнозите за Централна България са, че в Стара планина и Предбалкана ще се образува снежна покривка, която на места е възможно да достигне до 10 см. Необходимо е шофьорите да карат с повишено внимание и съобразена скорост, като спазват необходимата дистанция и да не предприемат резки маневри.

Бързай бавно

Новото чудо - електрически велосипед

Екологично чистото возило доставя удоволствие на млади и стари, изкачва стръмнини без затруднение, цена няма при излети и пътешествия

/ брой: 144

автор:Божидар Стойков

visibility 10357

Сега момчетата искат от бащите си я кола кабриолет, я джип, я нещо по-специално - било спортен автомобил, било четириколка АТВ...
Преди години времената бяха по-бедни и поради това и желанията по-скромни. Тогава момчетата сънуваха... велосипеди. Както днес по улиците се търкалят всякакви марки автомобили, колела в онези години имаше какви ли не: пътнически, спортни, туристически...
Българските балканчета още не бяха се появили на пазара, нито се продаваха евтините руски велосипеди, ето защо децата пулеха очи от възторг по елегантните немски возила. Те струваха немалко пари, но юнаците от махалата един след друг успяваха да кандърдисат бащите си и за 2-3 години се оформи цял колоездачен отбор на свободна практика. През лятната ваканция, наредени едно зад друго в индианска нишка, колелата от махалата около площад "Възраждане" препускаха из цяла София, стигаха чак горе до Телевизионната кула и

после се спускаха с космическа скорост надолу

 към реката.
Разбира се, зорът беше изкачването, но млад човек умора няма, нали? Добре де, но още никой не е успял да спре времето, а щом годините стават повече, и стръмнините са по-трудни за преодоляване.
Точно затова техническата мисъл идва да помогне на колоездачите и най-вече на тези, които се водят "младежи старша възраст". Тук прочути майстори са японците. Те от години са сред първите в света по нови технологии и за тях е чест да предложат на пазара различни велосипеди с електрически мотор.
Един от тях е конструиран от компанията "Мацушита електрик". Направен от титан, велосипедът може да се придвижва по традиционния начин - с педали, но също и с помощта на акумулатор с батерии. Те поставят рекорд - веднъж заредени, позволяват да бъдат изминати 100 км и чак тогава идва ред за ново зареждане.
Елегантно, с модерен дизайн, може би най-добро сред велосипедите с електрически двигатели, японското творение има и твърде солидна цена - 4500 долара. Но който иска да бъде собственик на нещо специално...
Конкуренцията, както се досещате, не спи. Конструкторите от "Саньо" са изобретили колело с литиево-йонна батерия. Тя се зарежда и при натискане на спирачката, и при движение по равен терен. По японски тертип

на машинката са монтирани какви ли не електроники

 Те позволяват на колелото  да "чете" различни данни, които са много полезни при зареждането на батерията: натискът върху педалите, скоростта, наклонът на терена, въртящият момент...
Щом тези показатели бъдат пресметнати, "умното" колело определя по кой най-благоприятен за момента начин да зарежда батерията. Смени ли се обстановката, смени ли се наклонът, сменят се и предпочитанията за зареждане.
За всички е ясно, че най-ефикасно е зареждането при спускане и при включване на спирачката. При изкачване на баир велосипедът използва батерията. С едно зареждане той може да измине 54,7 км.
Колкото и да звучи невероятно, японците вече изпитват велосипед с водороден двигател, като водородният резервоар е монтиран над задното колело.
Батерията помага на велосипедиста, докато кара. Когато тя се изтощи обаче, водородният резервоар подава водород към горивна клетка, за да презареди батерията.
Велосипедът успява да измине по този начин около 45 км. Засега конструкторите все още не са твърде доволни от работата си и не желаят да пуснат велосипеда

с водороден двигател

 в серийно производство, защото смятат, че капацитетът на горивната клетка е твърде малък...
Други инженери, също японци, са насочили вниманието си към бързината за зареждане на батериите. Те са успели да постигнат истински рекорд: техните батерии се зареждат до 90 на сто от капацитета си само... за 5 минути!
Втори рекорд: дори и при често зареждане батериите имат живот над 10 години!
Специалистите, които следят развитието на пазарите, заявяват категорично, че електрическите велосипеди са новото чудо, което завладява Европа, САЩ и въобще целия свят.
Те съчетават полезното с приятното, правят усилията при каране по-меки, по-елегантни и в същото време позволяват едно здравословно раздвижване на целия организъм. Всичко това позволява да се говори за революция на велосипеда.
Радостното е, че

в нея участва и България

 Идеята идва от Холандия. Там търсят велосипеди на ток и това подсеща хората от наш завод в Монтана да се хванат за работа. Те създават фино, с модерна физиономия колело с литиева батерия. Батерията е с мощност 10 амперчаса и конструкторите са й намерили най-удобното място - монтирана е на багажника.
Българският велосипед вдига скорост от 50 км в час, когато е включен електрическият двигател и с едно зареждане може да измине 60 км.
Екологично чистото возило доставя удоволствие на млади и стари. Изкачва стръмнини, спуска се по наклони, добро е за движение из града, цена няма и при излети, защото електрическият двигател помага в най-трудните участъци от пътя и прави пътуването още по-приятно.
Наскоро наш политик бе показан по една от телевизиите как се придвижва с електрически велосипед из София. Търсенето обаче е по-голямо в чужбина - за българите цената все още е твърде висока. Обаче в Италия, Германия, Дания, Холандия 1700 евро, колкото струва един български велосипед на ток, не са луди пари. Затова там сега търсенето е най-голямо. Но електрическото колело постепенно пробива на пазара и у нас. Защото започне ли една революция, тя трудно може да бъде спряна...

Качеството на водата се влошава

автор:Дума

visibility 538

/ брой: 215

Русия обединява най-големите си петролни компании

автор:Дума

visibility 698

/ брой: 215

Рекорден интерес към търг на "Булгаргаз"

автор:Дума

visibility 607

/ брой: 215

Държавата иска повече права върху "ЛУКойл Нефтохим"

автор:Дума

visibility 742

/ брой: 215

1500 са руските загуби на ден в Украйна

автор:Дума

visibility 682

/ брой: 215

СИРИЗА се разцепи

автор:Дума

visibility 580

/ брой: 215

Арестуваха турски журналист за огласена новина

автор:Дума

visibility 644

/ брой: 215

Накратко

автор:Дума

visibility 654

/ брой: 215

Ако няма разум

автор:Ина Михайлова

visibility 893

/ брой: 215

Задънена улица

автор:Таня Глухчева

visibility 470

/ брой: 215

Равносметката на 35-те години преход

автор:Искра Баева

visibility 527

/ брой: 215

Ще бръкне ли 51-вото НС в кутията на Пандора

visibility 459

/ брой: 215

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ