05 Септември 2024четвъртък00:44 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Концесионерът на Летище София дължи близо 155 млн. лв. на държавата

/ брой: 134

автор:Дума

visibility 3529

Концесионерът на Летище София - „Соф Кънект“, дължи концесионни такси в размер на над 79 млн. евро (над 154,8 млн. лв.) само за първите три години от 35-годишната концесия. За сумата става ясно от отговор на служебния транспортен министър Георги Гвоздейков на депутатско питане. Огромните суми ще бъдат плащани едва след около 20-22 години, тъй като малко след началото на концесията отиващото си правителство на Бойко Борисов през пролетта на 2021 г. гласува 10-годишно отлагане на концесионните такси заради пандемията и намаления брой пътници. Тогава транспортен министър бе Росен Желязков, който бе на мнение, че изменението няма да ощети държавата. Още тогава обаче бе ясно, че става въпрос за около 245 млн. евро.
Концесионерът „Соф Кънект“ засега е внесъл само първоначалното концесионно възнаграждение в размер на 660 млн. лв. (над 336,7 млн. евро) в началото на 2021 г. През юли м.г. транспортният министър Гвоздейков загатна за възможност да се преразгледа решението за отлагане на концесионните такси заради увеличения брой пътници. Въпреки това нищо подобно не се случи и след среща със „Соф Кънект“ от министерството обявиха, че ще затегнат контрола върху концесията.
В отговора на депутатското питане Гвоздейков сега напомня, че концесионните възнаграждения за първите 10 години от 35-годишната концесия са отсрочени за плащане през последните 10 години от фирмата, т.е. те са дължими и ще бъдат изплатени от концесионера от 26-ата до 35-ата година от концесията.
Служебният министър предоставя и разбивка на дължимите суми. За периода 20 април-31 декември 2021 г. дължимото годишно концесионно възнаграждение е над 17,2 млн. евро без ДДС. То ще бъде платено от „Соф Кънект“ на две равни вноски през 26-ата година от срока на концесията, т.е. едва през 2046 г.
За 2022 г. годишната концесионна такса е над 27,2 млн. лв. евро без ДДС. Тя също ще се плаща на две вноски през 27-ата година от срока на концесията, т.е. през 2047 г.

Войници на САЩ нападнати в Турция

автор:Дума

visibility 510

/ брой: 169

Дигитални ограничения за децата в Швеция

автор:Дума

visibility 499

/ брой: 169

Мицотакис отпусна помощи под натиск

автор:Дума

visibility 488

/ брой: 169

Накратко

автор:Дума

visibility 1430

/ брой: 169

Изборни безумия

автор:Юлия Кулинска

visibility 893

/ брой: 169

Курската битка - десетилетия по-късно

автор:Боян Бойчев

visibility 609

/ брой: 169

Ако тази авантюра продължи, Киев ще загуби 12 елитни бригади

visibility 478

/ брой: 169

Нова пенсионна реформа чука на вратата

автор:Аида Паникян

visibility 518

/ брой: 169

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ