11 Ноември 2024понеделник16:57 ч.

ВРЕМЕТО:

Агенция „Пътна инфраструктура“ апелира шофьорите, на които им предстои пътуване в следващите дни, да тръгват на път с автомобили, подготвени за зимни условия. Прогнозите на метеоролозите са за влошаване на времето, понижение на температурите и снеговалеж. За 12 ноември е определен жълт предупредителен код за опасно време в Северозападна и Централна България в областите Видин, Монтана, Враца, Софийска област, София-град, Перник, Ловеч, Габрово, Велико Търново, Търговище, Сливен, Стара Загора и Пловдив. През нощта срещу вторник във високите планински части в Северозападна България дъждът ще премине в сняг. Прогнозите за Централна България са, че в Стара планина и Предбалкана ще се образува снежна покривка, която на места е възможно да достигне до 10 см. Необходимо е шофьорите да карат с повишено внимание и съобразена скорост, като спазват необходимата дистанция и да не предприемат резки маневри. Агенция „Пътна инфраструктура“ апелира шофьорите, на които им предстои пътуване в следващите дни, да тръгват на път с автомобили, подготвени за зимни условия. Прогнозите на метеоролозите са за влошаване на времето, понижение на температурите и снеговалеж. За 12 ноември е определен жълт предупредителен код за опасно време в Северозападна и Централна България в областите Видин, Монтана, Враца, Софийска област, София-град, Перник, Ловеч, Габрово, Велико Търново, Търговище, Сливен, Стара Загора и Пловдив. През нощта срещу вторник във високите планински части в Северозападна България дъждът ще премине в сняг. Прогнозите за Централна България са, че в Стара планина и Предбалкана ще се образува снежна покривка, която на места е възможно да достигне до 10 см. Необходимо е шофьорите да карат с повишено внимание и съобразена скорост, като спазват необходимата дистанция и да не предприемат резки маневри.

Напразни надежди

/ брой: 139

автор:Евгени Гаврилов

visibility 8416

Годината е 1993-а. През есента, недалеч от границата с България на македонска територия има необичайно оживление. Започва церемонията, свързана с първата копка на жп връзката между двете държави. Тогавашният македонски премиер Бранко Цървенковски, който е в предизборна кампания, заравя специална капсула с послание за следващите поколения. И след това - 30 години тишина. Когато служебен премиер у нас беше Гълъб Донев имаше римейк на този стар филм, разбира се, с други артисти.  Донев и колегата му от Северна Македония Димитър Ковачевски пак дадоха старт на строителството на прословутия Коридор 8, част от който е и нарицателната жп връзка между двете държави. Коридорът трябва да свърже Бургас с албанското пристанище Дурас. Вече два програмни периода (2007 - 2020 г.) България реконструира железницата между София и Бургас, като това ще продължи и през настоящия програмен период до 2027 г. Но дори и тогава е спорно дали ще е готов железният път от българска страна, ако  темповете, с които се работи през последните 7 години останат същите.
Към момента от македонска страна от жп линията е построена отсечката между Скопие и Куманово. Строи се и участъкът Куманово - Беляковце, където работата продължава вече седма година. Отсечката ще погълне 40 млн. евро. Най-скъп и труден обаче е последният участък от Крива паланка до българската граница, който е и най-къс. Той е с дължина 24 км и преминава през планински терен, където трябва да бъдат изградени 40 тунела. Към тях трябва да бъдат прибавени и мостовете, с които съоръженията доближават общо сто. Това е и една от причините жп линията да остава само мечта вече трети век. И вчера, след изразената позиция от сегашния премиер На Северна МАкедония Християн Мицкоски тази мечта отново беше пратена във фризера. В телевизионно интервю той каза, че част от проектите, за които се очаква европейско финансиране, започнати от предишното правителство на Северна Македония, не могат да бъдат изпълнени. Той посочи за пример посочи жп линията към България, основен елемент от транспортен Коридор 8. Според Мицкоски жп връзката "завършва в задънена улица, в полутунел, без предвидимост как ще продължи по-нататък до Черно море, със санкции, които могат да достигнат до 750 милиона евро”.
Към техническите причини за поредния отказ на Скопие трябва да бъдат прибавени и геополитическите. Развитието на събитията около проекта навеждат на мисълта, че не бива да се гледа с прекомерен оптимизъм на възможността бързата връзка да се случи и през този век, въпреки безбройните първи копки, които са направени досега. Защото докато в международен план на Балканите доминира оста Москва - Белград - Атина, жп линия София - Скопие няма да има. А за широката публика остават само напразните надежди, старите филми и церемониалните първи копки, които нямат абсолютно никакво значение.

Качеството на водата се влошава

автор:Дума

visibility 397

/ брой: 215

Русия обединява най-големите си петролни компании

автор:Дума

visibility 487

/ брой: 215

Рекорден интерес към търг на "Булгаргаз"

автор:Дума

visibility 434

/ брой: 215

Държавата иска повече права върху "ЛУКойл Нефтохим"

автор:Дума

visibility 550

/ брой: 215

1500 са руските загуби на ден в Украйна

автор:Дума

visibility 472

/ брой: 215

СИРИЗА се разцепи

автор:Дума

visibility 431

/ брой: 215

Арестуваха турски журналист за огласена новина

автор:Дума

visibility 455

/ брой: 215

Накратко

автор:Дума

visibility 430

/ брой: 215

Ако няма разум

автор:Ина Михайлова

visibility 701

/ брой: 215

Задънена улица

автор:Таня Глухчева

visibility 350

/ брой: 215

Равносметката на 35-те години преход

автор:Искра Баева

visibility 367

/ брой: 215

Ще бръкне ли 51-вото НС в кутията на Пандора

visibility 341

/ брой: 215

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ