Няколко думи
По-грамотни?
/ брой: 108
Тези дни си даваме сметка колко са важни образованието и науката. Колкото си по-образован, толкова повече възможности имаш да се реализираш добре в живота, да си удовлетворен и щастлив. Както и да вземаш правилни решения в ключови за самия теб и за страната ти моменти.
Защо тогава се стигна до разминаване между резултатите на изборите и матурите в 12 и 4 клас? Хем всяка година катерим билото на успеваемостта при изпити в различни образователни степени и ставаме все по-просветени, хем не знаем как да приложим тази просветеност и по избирателна активност и ексцентрични проценти на подкрепа на вотове копаем дъното...
И така, в политиката българите може и да се забатачват, но в образованието вече изплуват. Не само изплуват, ами направо скачат над водата. Абитуриентите излизат свръхграмотни от гимназията, показват резултатите от държавните зрелостни изпити, обобщени от МОН в края на миналата седмица. Бившият постоянен и настоящ служебен министър Галин Цоков не се посвени да обяви оценките за исторически успех и да се самопоздрави за умелото ръководене на системата през последната учебна година. В нея явно всичко се нарежда там, където му е мястото, и прогресивното бъдеще на България е гарантирано.
Докато умопомрачаващите резултати на зрелостниците сочат най-висок среден брой точки от въвеждането на матурите изобщо, то данните за четвъртокласниците са не по-малко вдъхновяващи. Оказа се, че учениците с отлични оценки и по математика, и по български език и литература, са с 50% повече в сравнение с миналата година. Ръководствата на училищата се съсипаха да се надпреварват публикуват резултатите на четвъртокласниците си във фейсбук групите в съперничество кой е по-по-най. Оказа се обаче, че всички са най и всеобщият ентусиазъм излезе неловък.
В желанието си за самоизява и самодоказване на успешни управленчески решения МОН просто пресоли манджата. Дори и тези, които са далеч от сферата, схванаха, че подобен залп на добри оценки може да се дължи само на едно - на лесни изпити. Така че постигнатите рекорди не са резултат от демонстрирани знания, а от инфлацията при оценките. В момента те имат за цел само изкуствено повишаване на самочувствието на всички - и на управленци, и на чиновници, и на ученици, родители и учители. Колко от тях обаче действително осъзнават, че всичко това води до девалвация във всички сектори на системата и ефектът от фалшивия триумф е негативен?
Господ да ни е на помощ да не видим другата година още повече шестици, че толкоз грамотност няма да понесем.