Автотранспортът в София под запор
Дружеството има натрупани 20 млн. лева дълг през годините, призна Васил Терзиев
/ брой: 184
От сряда са блокирани сметките на "Столичен автотранспорт" ЕАД. Ако това дружество спре да работи, спира и градският транспорт. Това призна кметът на София Васил Терзиев преди началото на вчерашната сесия на Столичния общински съвет. Причината е, че фирмата е осъдена от строителната компания, с която бившият изпълнителен директор на "Столичен автотранспорт" Слав Монов е сключил договор за ремонт на общежитието за шофьори в ж.к. "Дружба". Скандалният ремонт на стойност около 3 милиона лева е още от 2020 г. В мандатите на Йорданка Фандъкова Слав Монов бе дългогодишен шеф на транспортната структура. На базата на протоколи за извършени, но неразплатени дейности в сградата на стойност над 1,2 млн. строителят е завел дело срещу "Столичен автотранспорт", а Върховният административен съд е уважил претенциите и е разрешил запор на сметките. Кметът обясни, че дружеството има натрупани 20 млн. лева задължения през годините.
Документите по запора и по работата в общежитието за служители на градския транспорт в „Дружба“ са били крити от новото ръководство в продължение на 45 дни и едва през последните няколко дни са им били дадени, обяви общинският съветник от МК "БСП за България" след разговор с представители на ръководството на Столичния автотранспорт.
Проблемите в автотранспорта и електротранспорта са много дълбоки и от много време, но да се твърди, че причината за тези проблеми е новото ръководство, е нищо повече от цинизъм, заяви тя.
"Самите представители на управляващите казаха, че причината е ремонтът на общежитието в „Дружба“, по което е работило старото ръководство. Старото ръководство, което те искаха да се запази до провеждане на конкурс", добави още Григорова. По думите й в Столичния автотранспорт има откровен саботаж на старото срещу новото ръководство. "Да прехвърлят тежките неуредици на новото ръководство е най-малко некоректно по отношение на състоянието на автотранспорта и електротранспорта", смята Григорова. "Състоянието на градския транспорт е такова поради дългогодишното неглижиране както от страна на Столичната община, така и от страна на държавата", каза Григорова. Тя обясни, че досега Столичната община дава много повече като финанси за градския транспорт, отколкото дава държавният бюджет, а трябва да са поне 50 на 50.
"Министърът на финансите за пореден път лъже администрацията на Столичната община, че ще им даде 17 млн. лева. Със 17 млн. лв. дефицит беше приета икономическата рамка на транспорта", добави Григорова.