06 Ноември 2024сряда08:13 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Кадиев решен да махне колите от тротоарите в София

Той заяви, че ще бъде червен кандидат за кмет на зелен град

/ брой: 151

автор:Павлета Давидова

visibility 1781

Столицата ще бъде с тротоари без автомобили, зарече се вчера кандидатът за кмет на София от БСП Георги Кадиев. Намеренията си за бъдещото транспортно устройство на града социалистът изложи на кръгла маса на тема "Повече ред, правила и развитие в строителството", организирана от Института за социална интеграция и фондация "Фридрих Еберт".
Кадиев отново се закани да работи за нов общ устройствен план, който да бъде обвързан и с нова транспортно-комуникационна схема. "По този начин ще сме наясно кой накъде се придвижва в София и къде и какви промени трябва да се направят, за да се улесни движението", коментира социалистът.
Градската среда ще се подобри значително, ако се построят и планираните от много време проекти за 6 моста на две нива, убеден е Кадиев. Сред предложенията му е разширяване на уличната мрежа и строителството на нови кръстовища на 2 нива, които да намалят трафика и да премахнат някои от най-досадните "тапи".
За справянето със задръстванията трябва да се работи и за интегриран транспорт, който да съчетава най-добрите варианти за придвижване, дабави кандидатът на БСП. Той се обяви за стимулиране на придвижването с колела и обеща нови удобни велоалеи за столичани. "Те обаче трябва да са физически отделени от платното, защото шофьорите все още нямат култура да пазят колоездачите, а и паркират на алеите", допълни Кадиев. "Ще наблегна на екологичното. Защо да не бъда червен кандидат за един зелен град", обобщи той.
Като основна язва на Столичната община кандидатът на левицата определи транспортните дружества. Кадиев припомни, че старите задължения на общинските фирми за миналата година, които бъдещият кмет ще трябва да покрива, са над 130 млн. лв., като огромната част от тях са в транспортните дружества. "500 от общо 3000 софийски спирки трябваше да бъдат реновирани. Така и не се разбра как са определени тези обекти и кои точно са те. В крайна сметка нищо не се получи и така и не бяха обновени", възмути се Кадиев.
Социалистът Борис Цветков изтъкна, че маршрутките в София всъщност отнемат платежоспособната част от пътниците, които предпочитат да пътуват без прекачвания. За градския транспорт остават хората, които разчитат на намаления и отстъпки, как по този начин да се издържа градският транспорт, смята той. Само камикадзе би предпочело градския транспорт, ако има кола, заяви общинският съветник от БСП Георги Свиленски. Той добави, че въвеждане на единен билет за всички видове транспорт значително ще улесни придвижването на софиянци. Според него би било коректно картите с отстъпки да бъдат покривани от съответните институции по подобие на намаленията в БДЖ.

Изскачат проблеми около метрото


Строителството на метрото трябва да продължи въпреки проблемите около качеството на изпълнението му, коментира Кадиев. Той вече е получил сигнали, че има шупли и овлажняване във вече готовите отсечки и официално ще повдигне въпроса, "преди да е станало късно".
Бившият транспортен министър Петър Мутафчиев попита защо при проекта за новите метростанции не е заложено строителството на подземни паркинги, които да намалят потока и задръстванията около спирките. "И без това блокираме улици и причиняваме неудобство на гражданите. Защо не комбинираме нещата и не си спестим разправии", попита социалистът.

 

МФ подготвя по-високи данъци и осигуровки

автор:Дума

visibility 662

/ брой: 211

МФ подготвя по-високи данъци и осигуровки

автор:Дума

visibility 611

/ брой: 211

Таксиметрови шофьори плашат с протести

автор:Дума

visibility 650

/ брой: 211

Повече фалшиво сирене произведено у нас

автор:Дума

visibility 680

/ брой: 211

Мая Санду преизбрана за президент на Молдова

автор:Дума

visibility 679

/ брой: 211

Русия обстреля райони с украински българи

автор:Дума

visibility 632

/ брой: 211

Наземна операция на Израел в Сирия

автор:Дума

visibility 704

/ брой: 211

Камала Харис води в анкета на гласували

автор:Дума

visibility 613

/ брой: 211

Трошенето продължава

автор:Евгени Гаврилов

visibility 709

/ брой: 211

Вотът с "трите К"

visibility 649

/ брой: 211

И пак вечният въпрос: Какво да се прави

автор:Анко Иванов

visibility 707

/ брой: 211

Една реплика на г-н Пламен Орешарски

автор:Георги Пирински

visibility 606

/ брой: 211

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ