Купуваме билет за влака по интернет
/ брой: 141
БДЖ стартира нова услуга за продажба на билети по интернет, съобщиха от ръководството на компанията. Клиентите ще могат да плащат за пътуването си по електронен път, но ще трябва да получават билета си на място в някое от 16-те международни пътнически бюра "Рила" в големите градове в страната. От БДЖ увериха, че до края на годината ще бъде създадена и цялостна система за пътуване с електронен билет, която ще спести на пътниците необходимостта от хартиен документ.
Електронната резервация за пътуване с влаковете на БДЖ, които се движат в страната и чужбина, може да се направи на сайта на БДЖ, както и на интернет страницата на международното пътническо бюро "Рила", съобщи изпълнителният директор на дружеството Пенчо Попов. Услугата е достъпна за клиенти, които притежават валидна дебитна или кредитна банкова карта, тъй като разплащането е по банков път.
В срок до два дни, след като клиентът е направил резервацията си, БДЖ трябва да го уведоми дали искането му се приема, след което потребителят плаща стойността на билета си, но не по-късно от пет дни преди датата на пътуването. Ако клиентът иска билетът му да бъде доставен на определен от него адрес, трябва да плати допълнително 4,80 лв. такса към "Български пощи" и да извърши плащането си не по-късно от седем дни преди пътуването.
Въпреки тромавата процедура от БДЖ очакват от услугата да се възползват хора от чужбина и такива, които живеят далеч от бюрата за резервация. До края на годината ще заработи и системата за пътуване с електронен билет, чрез която клиентът ще извършва всички действия онлайн. Тази система ще струва на БДЖ 1,1 млн. лв. От компанията обясниха, че въпреки тежкото финансово положение, в което са изпаднали, все пак получават приходи от билети. Ръководството на БДЖ увери, че до края на годината няма да вдига цените на билетите.