02 Октомври 2024сряда15:38 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Бездънна яма

/ брой: 105

автор:Евгени Гаврилов

visibility 2651

Преди години един от шефовете на БДЖ, щом станеше дума за компанията, цитираше разказа на Вазов "Дядо Йоцо гледа". Всяка сутрин героят от него се възкачвал на скала в Искърското дефиле, за да чуе тракането на трена, защото за дядо Йоцо той е бил символ на държавата. Щом влакът се движи, значи и държавата съществува. Железниците отдавна не са подобен символ. В наши дни те станаха синоним на корупция и некадърно управление. Иначе няма как да се обясни плачевното им финансово състояние, превърнало се в хронична болест.
Точно преди 20 години Световната банка отпусна първия заем, който трябваше да бъде използван за оздравяване на дружеството. Парите бяха изхарчени, но железниците продължиха да затъват. При всеки опит за промяна, каквато е например закриването на губещи линии, започваха протести. Миналата седмица кредитори запорираха сметките на дружеството, защото не си обслужва заемите. Сега МФ ще отпусне спешно 20 млн. лв. с цел то да не фалира. Освен 200 млн. лв. субсидия през 2017 г. жп превозвачът получи 62 млн. лв. помощ. Той разчита основно на приходи от товарни превози, но при тази умряла икономика няма какво да се превозва. Освен това и за малкото товари БДЖ се конкурира на свободния пазар с други превозвачи. Финансовият министър Владислав Горанов заговори и за защита на БДЖ от нелоялната конкуренция на автобусните превози. При "лошия" социализъм просто имаше правила. Не се допускаше дублиране на автобусни и жп линии. Днес това е невъзможно. Няма да говорим за качеството на услугите на БДЖ.
Сега се очаква летище София да бъде дадено на концесия и с парите от нея БДЖ да се оздравява за пореден път. Не е трудно да се прогнозира, че отново ще бъдат изхарчени едни милиони без никакъв ефект, защото националната жп компания се оказа бъздънна яма, където се срещат корупцията и некадърното управление. Май някой много иска да я фалира...
 

Израел навлезе в Южен Ливан

автор:Дума

visibility 389

/ брой: 187

Безредици в Албания и Северна Македония

автор:Дума

visibility 367

/ брой: 187

Асанж платил висока цена за свободата си

автор:Дума

visibility 353

/ брой: 187

Накратко

автор:Дума

visibility 745

/ брой: 187

Психодесните бесове

автор:Александър Симов

visibility 514

/ брой: 187

Държава в държавата

visibility 433

/ брой: 187

Настъплението на младите в киното

автор:Олга Маркова

visibility 362

/ брой: 187

ООН се дискредитира до невъзможност за спасение

visibility 327

/ брой: 187

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ