18 Ноември 2024понеделник22:00 ч.

Имало опасност част от "Тракия" да потъне

Участъци от пътя преди Стара Загора, които минават през оризища, можело да се наложи да се праят наново

/ брой: 177

автор:Дума

visibility 1345

Коловозите, ерозията и потенциалното потъване на част от пътното платно на лот 1 от магистрала "Тракия" може да направят значително по-скъп този участък заради ремонтите, които ще се наложат в бъдеще. Това прогнозира вчера инж. Румен Йовчев, председател на Браншова камара "Пътища", цитиран от Фокус. Лот 1 на магистралата е участъкът от Плодовитово, през Чирпан, до Стара Загора. Първата половина до Чирпан е въведена в експлоатация през юли 2006 г., а втората половина - през октомври 2007 г. По думите на Йовчев уж по-евтиното строителство може да се окаже впоследствие по-скъпо, защото ще се образуват коловози по пътното платно, ще ерозират насипите около него, а има и перспектива част от пътя, който преминава през оризища, да потъне.
Според Йовчев още навремето строителят е подсказал, че има опасност да се получи по-мека асфалтова смес и по тази причина е трябвало да се намали количеството на битума. Това предложение обаче не било прието. Като резултат по пътя ще се получат т.нар. коловози, които могат да се видят само от по-наблюдателни хора. Неудобството, което те създават, е, че при престрояване може да се усети вибриране от бабунките, обясни Йовчев. Това по неговите думи не застрашава сигурността на движението, но след година може би ще трябва да се направи ремонт.
По думите на Йовчев друга приумица била забраната на бившия шеф на пътната агенция Веселин Георгиев да се озеленява, а това докарало ерозия. "Покрай магистралата има изравяне на насипите от порядъка на 20-30 см, а някъде и повече. За това също бил виновен възложителят - държавата, коментира Йовчев.
Преди Стара Загора пътят минава през оризищата. Там е трябвало да се направят допълнителни съоръжения, за да не бъде магистралата под вода при всеки по-сериозен дъжд. Водата постепенно навлиза в магистралата и не след дълго тя ще започне да потъва от натоварването, коментира експертът. По неговите думи ремонтът ще струва много скъпо, защото определени участъци ще трябва да се направят отново. Това също било подсказано от строителите, но ръководството на пътната агенция не обърнала внимание. Ако се наложи на пет километра да повторим магистралата, това ще струва по 2 млн. евро на километър, каза инж. Румен Йовчев.
 

Инспекторатът на МС иска наказания в Министерството на културата

автор:Дума

visibility 475

/ брой: 220

4 щама на грипа тази година

автор:Дума

visibility 382

/ брой: 220

3 януари ще бъде учебен ден в София

автор:Дума

visibility 409

/ брой: 220

Експерти алармират за криза с тока през зимата

автор:Дума

visibility 410

/ брой: 220

Инфлацията рязко се ускорява през миналия месец

автор:Дума

visibility 380

/ брой: 220

Застраховката на такситата поскъпва заради честите инциденти

автор:Дума

visibility 403

/ брой: 220

Еврокомисията повиши очакванията си за българската икономика

автор:Дума

visibility 406

/ брой: 220

Стреляха по резиденция на Бенямин Нетаняху

автор:Дума

visibility 418

/ брой: 220

Тръмп гласи високи мита за Евросъюза

автор:Дума

visibility 395

/ брой: 220

Гръцката полиция на крак заради демонстрации

автор:Дума

visibility 361

/ брой: 220

Ново ниво

автор:Ина Михайлова

visibility 1145

/ брой: 220

Това не са услуги

visibility 416

/ брой: 220

Иска ли Зеленски мир

автор:Юри Михалков

visibility 404

/ брой: 220

За лъжите и истините, свързани с „Гунди – легенда за любовта“

visibility 447

/ брой: 220

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ