С Атанас Атанасов "На друго място"
Изложба живопис върху камък на известния художник е подредена в столичната галерия "Арте"
/ брой: 104
Изложбата с живописни творби върху камък от Атанас Атанасов под наслов "На друго място" представя до 15 юни столичната галерия "Арте", ул. "Бузлуджа" 31.
"Атанас Атанасов представя нова серия картини и обекти, рисувани върху камък, в които тематизира феноменалното, семантично и структурно-пластично присъствие на енигматично затворени в камъка енергии и съдържания, скрити светове.
Защо така обсебващо ни привикват и задържат в себе си картините на Атанас? Какво ни обещават те...?
Тези картини ни приласкават лъжовно в своята предметна, материална определеност, в привидната разпознаваемост на пейзажните мотиви, за да ни отведат тихо, завладяващо на друго място...! Място - нереално, свъхреално, на съзерцание и бленувано метафизично очакване. След виртуозно постигнатата визуална илюзия, с елегантна недоизказаност и очарователни изненади, да ни изгубят в безпределното и неназовимото, в тайните отвори и сенки на камъка.
Атанас е художник, който може да ни разходи по пътеките на въображението, да ни разтвори в светлината на утринта и да ни скрие в тайните на сумрака. Атанас е художник, който може да ни поведе след себе си по линията на хвърлената сянка от камъка върху дланите на земята и очите на небето." Така представя изложбата проф. Станислав Памукчиев.
А художникът Атанас Атанасов разкрива, че Станислав Памукчиев е подсказал заглавието на тази изложба - "На друго място", без да подозира.
"Много точно определение за това, което се опитвам да правя. Другото място е там, където искам да бъда - отвъд познатия пейзаж, скрито в дълбочината на камъка, там, където повърхността се пречупва, образът преминава в друго пространство, навлиза в друго измерение, материалността се стопява и се превръща в сянка, в отражение. Камъкът е едновременно обект на изображението и платно на картината, повърхност и скрити пространства в дълбочината.
Технологичното предизвикателство да превърнеш двуизмерното живописно изображение в триизмерно пространство, да използваш дефектите и релефа на камъка за ориентир се редува с добре познатата темперна техника, където процесът от години е рутинен и овладян. Затова беше много забавно да се оставя случайността да ме води. Заведе ме "На друго място", разказва авторът на изложбата.