07 Ноември 2024четвъртък13:52 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес в по-голямата част от страната ще бъде слънчево. В сутрешните часове около водните басейни, в котловините и равнините ще бъде с мъгли, които на места ще се задържат и преди обяд. Ще духа слаб вятър от изток-югоизток. Минималните температури ще бъдат между минус 6° и минус 1°, в София около минус 2°, в крайните югозападни райони от страната около плюс 2°, а максималните между 12° и 17°, в София - около 13°. Днес в по-голямата част от страната ще бъде слънчево. В сутрешните часове около водните басейни, в котловините и равнините ще бъде с мъгли, които на места ще се задържат и преди обяд. Ще духа слаб вятър от изток-югоизток. Минималните температури ще бъдат между минус 6° и минус 1°, в София около минус 2°, в крайните югозападни райони от страната около плюс 2°, а максималните между 12° и 17°, в София - около 13°.

Иновация или табела

/ брой: 26

автор:Деси Велева

visibility 1448

Деси ВЕЛЕВА


Много иновации, малко резултати. Това е обобщението на цялостната картина, която разкрива състоянието на образователната система у нас. По последни данни на МОН над 250 училища искат да бъдат обявени за иновативни заради предлаганите от тях нетрадиционни проекти за обучение. Други над 540 вече са получили този статут и се титулуват с модерното звание, което би трябвало да ги издигне в очите на обществото и по-конкретно на майките. Защото, коя друга, ако не родителската ангажираност, ще отговори на зова на директорите да се запишат децата именно в тяхното напредничаво училище. 

Но иновацията остава най-често до табелата на училището. Промяната не влиза вътре, не засяга учениците и техните резултати. Школото просто слага табелата и получава престижната титла, която служи за магнит за заблудените. Защото иновативно не означава работещо. Поне не в нашите географски ширини. Промяната в училище идва с предварително обмисляне, а на с експерименти и купешни термини. Затова и след години на опити за преустройство на цялата образователна система, школото си остава също толкова непрогресиращо, нереформирано, неотговарящо на съвременните потребности на учениците. 

В една система, в която все още се обсъжда колко тежат раниците на учениците, кой е застрашен от сколиоза и колко "бисера" са засечени в еди кой си учебник, за какво изобщо иновативно обучение може да се говори?

След някоя и друга година всички училища ще сложат в наименованието си "иновативно" и така понятието съвсем ще се обезцени. Тогава какво ще правим? Ней-вероятно ще търсим адекватни начини за промяна на системата или просто нова думичка, която да издигне ресорното ведомство в собствените му очи.

"ЛУКойл" продава "Нефтохим" на катарско-британски консорциум

автор:Дума

visibility 159

/ брой: 213

Продажбите на злато у нас са се увеличили с 64%

автор:Дума

visibility 153

/ брой: 213

Над 320 млн. лв. дължи държавата на граждани и фирми

автор:Дума

visibility 185

/ брой: 213

Общини получиха 107 млн. лв. за улично осветление

автор:Дума

visibility 179

/ брой: 213

Доналд Тръмп се завръща в Белия дом

автор:Дума

visibility 183

/ брой: 213

Доналд Тръмп спечели президентските избори

автор:Дума

visibility 166

/ брой: 213

Поздравленията заваляха, Путин се въздържа

автор:Дума

visibility 185

/ брой: 213

Републиканците завладяха Сената

автор:Дума

visibility 140

/ брой: 213

Президент на мира?

автор:Юри Михалков

visibility 138

/ брой: 213

Академик по избори

автор:Александър Симов

visibility 173

/ брой: 213

Хем боли, хем сърби

автор:Мая Йовановска

visibility 165

/ брой: 213

БСП е микросвят, отражение на прехода

visibility 168

/ брой: 213

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ