07 Ноември 2024четвъртък18:33 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес в по-голямата част от страната ще бъде слънчево. В сутрешните часове около водните басейни, в котловините и равнините ще бъде с мъгли, които на места ще се задържат и преди обяд. Ще духа слаб вятър от изток-югоизток. Минималните температури ще бъдат между минус 6° и минус 1°, в София около минус 2°, в крайните югозападни райони от страната около плюс 2°, а максималните между 12° и 17°, в София - около 13°. Днес в по-голямата част от страната ще бъде слънчево. В сутрешните часове около водните басейни, в котловините и равнините ще бъде с мъгли, които на места ще се задържат и преди обяд. Ще духа слаб вятър от изток-югоизток. Минималните температури ще бъдат между минус 6° и минус 1°, в София около минус 2°, в крайните югозападни райони от страната около плюс 2°, а максималните между 12° и 17°, в София - около 13°.

Няколко думи

Върнете ги!

/ брой: 137

автор:Мая Йовановска

visibility 8223

След тръгването от Министерството на транспорта на един смислен министър преди 15 години, ведомството започна да се оглавява, почти без изключения, от аматьори. С огромни претенции и още по-гръмки обещания. Особено по отношение на железопътния превозвач.
БДЖ бяха обявявани от всички за приоритет в тронните им слова. Наслушахме се на клетви как влаковете ще летят с най-малко 160 км в час и за има-няма 3 часа ще се стига до морето.
А през това време железницата потъваше все повече и все по-надълбоко. За да стигне дотам, че превозваните пътници да са най-малко от 50 години, влаковете да не достигат, постоянно да закъсняват и да аварират, а качеството на услугата да е без всякакъв аналог по калпавост. Да не говорим в какви условия и с какво заплащане са работещите в БДЖ и НКЖИ.
В момента като служебен министър, а преди това и като редовен, във ведомството е Георги Гвоздейков. Той остана в министерството, за да си довършел работата. Така обясни влизането си в служебния кабинет. Още в самото начало сам призна, за да подчертае срива в БДЖ, че от 1995 г. не се е качвал на влак, но железницата ни била останала на тогавашното ниво.
Гвоздейков уреди купуването на 76 броя 40-годишни вагона от "Дойче бан" за националния ни (засега) железопътен превозвач - "БДЖ - Пътнически превози". За над 30,4 млн. лв. Като цената на един е над 391,1 хил. лв. Към общата сума се добавят и пари за транспорта до България.
С новите 40-годишни вагони бе спретнат влак, пътуващ от София за Бургас и обратно. Оказа се обаче, че за по-малко от месец т.нар. "министерски влак" (така му казват, щото Гвоздейков пръв се качи в него) излезе от строя. Причината - вагоните вече се нуждаели от профилактика. Не издържали нито на километрите, нито на температурите.
Шефът на пътническите превози обяснява, че на всеки 12 хил. км трябва да се извършва основна профилактика. Едва ли това е нещо, което става известно чак сега. Защо не го казахте по-рано, когато министърът се хвалеше, че тези вагони ще износят натоварването до морето в летните месеци.
И най-интересното - целият процес за профилактика на вагоните отнемал около 2 дни, но имало недостиг на специализиран персонал. Чак есента се очаквало да пристигне екип от "Дойче бан", който да проведе обучение за поддръжката на вагоните. Да плачем ли, да се смеем ли?
Оказа се, че всичката пара отново е била само и единствено за свирката. Цялата работа е неефективно подготвена, кофти изпълнена и, разбира се, с плачевен резултат.
Българската железница се управлява от очевидни аматьори. Контролът също е занижен, иначе нямаше да се удряме пак и пак в едни и същи греди. Дали БДЖ са на нивото от 1995 г., както твърди Гвоздейков, или са по-зле - може да се спори. Но имаше времена, в които БДЖ се управляваха от експерти.
Върнете професионалистите начело на железницата!

"ЛУКойл" продава "Нефтохим" на катарско-британски консорциум

автор:Дума

visibility 674

/ брой: 213

Продажбите на злато у нас са се увеличили с 64%

автор:Дума

visibility 699

/ брой: 213

Над 320 млн. лв. дължи държавата на граждани и фирми

автор:Дума

visibility 634

/ брой: 213

Общини получиха 107 млн. лв. за улично осветление

автор:Дума

visibility 673

/ брой: 213

Доналд Тръмп се завръща в Белия дом

автор:Дума

visibility 757

/ брой: 213

Доналд Тръмп спечели президентските избори

автор:Дума

visibility 715

/ брой: 213

Поздравленията заваляха, Путин се въздържа

автор:Дума

visibility 706

/ брой: 213

Републиканците завладяха Сената

автор:Дума

visibility 629

/ брой: 213

Президент на мира?

автор:Юри Михалков

visibility 683

/ брой: 213

Академик по избори

автор:Александър Симов

visibility 703

/ брой: 213

Хем боли, хем сърби

автор:Мая Йовановска

visibility 653

/ брой: 213

БСП е микросвят, отражение на прехода

visibility 625

/ брой: 213

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ