Хипермаркети правят за смях държавната акция за евтини храни
Министърът дори не е съобщил кои големи вериги ще участват в инициативата на властта
/ брой: 221
Държавната кампания за натиск върху цените на основните храни у нас започва днес под името "Достъпно за вас". Идеята, за която министърът на икономиката Богдан Богданов разказва вече доста седмици, остава неясна - дори не се знае кои хипермаркети са изявили готовност да се включат в начинанието, което предвижда на българите да бъдат предложени стоки с нормално качество, но на "изпилени" цени, съобщи segabg.com. Евтините артикули - общо петдесетина, ще бъдат от всички основни стокови групи - мляко и сирене, хляб и печива, месо и колбаси, плодове и зеленчуци и т.н.
До момента Богданов не е съобщил кои големи вериги ще участват - явно ще трябва да го разберем сами, като отидем на пазар утре. До стоките, обхванати от "Достъпно за вас", ще бъдат поставени табелки с логото на кампанията.
А докато държавата натиска бизнеса да предлага 50-ина евтини храни, хипермаркетите продължават с обичайните си акции и промоции, при това в мащаби, на чийто фон кампанията "Достъпно за вас" изглежда дребна, дори смехотворна.
Една от водещите търговски вериги, например, засенчи инициативата на икономическото министерство, като пусна в понеделник 4000 стоки в акцията "Избери качество на ниска цена" в цялата си мрежа в страната. В промоцията има кисело мляко по 99 ст. Въпросните продукти, маркирани с жълти етикети, ще конкурират зелените на "Достъпно за вас", ако веригата е партньор в държавната кампания. Подобно състезание ще се получи и в други хипермаркети.
Остава неясно по какво "Достъпно за вас" ще се различава от обичайните за търговските вериги акции на промоции и намаления. Натрапва се усещането, че държавата се опитва да "отбие номера", като имитира грижа за потребителите. Предстои да видим как точно ще се разгърне кампанията.
Цените на минимум петдесет хранителни стоки в големите търговски вериги, които са се включили в кампанията на Министерството на икономиката и индустрията, ще бъдат по-ниски от днес - 15 ноември. Те ще бъдат брандирани с логото на "Достъпно за вас".
"Инициативата започва поетапно в партньорство с повечето от по-големите търговски вериги, като се водят разговори и с по-малки регионални такива. Целта е да се гарантират най-достъпните цени на дадени стоки от малката потребителска кошница", обясни министър Богданов пред БТА.
"Всеки магазин, включил се в кампанията, ще може да поставя логото "Достъпно за вас" на щанда до стоката с ниска цена на щанда, както и в рекламните брошури. Засета планът е експериментът да продължи 8 месеца.